נתוני המסירות הנאים לא מנעו את טענות אנשי 'יוניון מוטורס', יבואנית טויוטה, כי אם היו להם יותר "פריוסים" למכור, הם היו עושים זאת בקלות. טענות הנשמעות לא אחת מיבואניות רכב שונות, אבל הפעם, עם יד על הלב, נראה שאנשי טויוטה ישראל צודקים. המשבר הכלכלית מחד – שגורם לאנשים שבכיסם מצויה הפרוטה, לנסות לרכוש מכונית שאינה מנקרת עיניים – והרצון לרכוש מוצר עם "אמירה" מאידך, הציב את הפריוס בעמדת מפתח.

בשיחות קודמות הבהירו אנשי טויוטה ישראל כי ברצונם לשמור על התחרותיות שאפיינה את הדגם היוצא ולהישאר בגבולות קבוצה 4 לצורכי שווי שימוש. הם גם סיפרו כי בכוונם להביא גרסה מאובזרת ויקרה יותר (כפי שעשו בעבר) וכי נשקלת אפשרות לייבא גרסה עם גג סולארי. זו האחרונה מאפשר סירקולציה של אוויר בעת חניה כמו גם אפשרות להפעיל את המזגן החשמלי כמה דקות לפני ההתנעה.
אבל כעת עם השקת הפריוס החדשה בישראל נראה שהקלפים שהיו בידי יוניון מוטורס נטרפו. "ליד החדשה" שחולקה לטויוטה ישראל יש להוסיף את מנגנון המס הירוק החדש. על פי המס החדש מצבן של המכוניות ההיברידיות בחמש השנים הקרובות יורע וזאת מתוך ציפייה שהיצע הדגמים "הירוקים" בישראל יגדל. כך או כך, משימת שחזור נתוני המכירות של הדגם הקודם לא הולכת להיות קלה.