בקשו לראות את רשיון הרכב של המכונית, בדקו את מספר הידיים המופיע ברשיון הרכב תחת הסעיף "מספר בעלים קודמים". שימו לב שברכב מיד ראשונה, תחת סעיף זה יופיעו הספרות - 00, יד שניה 01 וכיו"ב.
במידה וקיים חשד לגבי מקוריות הרכב (חברה פרטית או ליסינג כיד ראשונה לא תופיע בהערה ברשיון הרכב, דבר הגורם לא פעם לרמאויות בהן הרכב מוצג כפרטי ולא כיד שניה מחברה) בדקו את עברו במשרד הרישוי. בנוסף חשוב לבדוק האם ברשיון הרכב בחלקו התחתון רשום "הפקדת סוחר – רשיון לטסט, היו בעלים קודמים". מדובר בתקנה חדשה יחסית של משרד הרישוי המאפשרת לסוחרים להעביר בעלות על כלי רכב מבלי שההעברה תירשם כיד נוספת ברשיון הרכב. אז נוצר מצב בו רכב יד ראשונה שהיה שייך לחברת ליסינג עלול להיות מוצג כיד ראשונה פרטית – עם פרטי הסוחר כיד ראשונה לכאורה.
בכל מקרה (לא רק ביד ראשונה) בו מופיעה שורה זו ברשיון הרכב (אצל מי שלא הזדהה כסוחר), הדבר ראוי להביאכם לזהירות יתר.

בדקו מה הוא תאריך הבעלות על הרכב (בצד שמאל למעלה ברישיון הרכב). במידה והרכב נמכר זמן קצר לאחר רכישתו, בררו מדוע.
בדקו גם את תאריך הדפסת הרשיון. במידה והרשיון חדש – בררו מה הסיבה להוצאתו המחודשת. כמו כן שימו לב כי מוטבעת על רשיון הרכב חותמת כשירות תנועה ("טסט").
בקשו מן המוכר את תעודת הזהות וודאו שהוא אכן הבעלים של הרכב. אם הרכב שייך לאחותו, לדוד של השכנה או שהוא מוכר עבור חבר, הדבר צריך להדליק נורה אדומה ולאותת כי מדובר בסוחר לא מורשה, וכדאי להמשיך הלאה. בכל מקרה בקשו לדבר עם הבעלים של הרכב והתעקשו על נוכחותו בזמן העברת הבעלות.
בקשו גם לראות את ספר הטיפולים של הרכב. במידה ואין למוכר את הספר או שאין בו חתימות מוסך, ומדובר ברכב חדש יחסית (עד חמש שנים לערך), בקשו מהמוכר להגיע אתכם למוסך בו טיפל ברכב לצורך קבלת תדפיס טיפולים מלא, על ידו תוכלו לאמת גם את נתון הק"מ מול זה הרשום במחשבי המוסך. כמו כן, בדקו מתי בוצע הטיפול האחרון, מתי הוחלפו חלקים כגון המצמד (במידה ומדובר בגיר ידני), הבלמים, ורצועת טיימינג (חשוב מאוד). בכלי רכב אוטומטיים שעברו למעלה מ-150 אלף ק"מ, מומלץ גם לבדוק אם ומתי בוצע שיפוץ גיר. תיבות אוטומטיות לרוב אינן מאריכות יותר מ-250-200 אלף ק"מ מבלי להזדקק לשיפוץ או החלפה, והעסק יקר. מאוד יקר.

בדקו את הרכב בשמש, חפשו הפרשי צבע או חלק פח בולטים בהשוואה לחלקים אחרים
בדקו אם צמיגי הרכב סדוקים או שחוקים ומתי הוחלפו לאחרונה. אם זהו רכב בעל הנעה כפולה קבועה, חשוב לוודא כי כל הצמיגים מאותו יצרן ודגם או שנרכשו יחדיו. אין להחליף צמיג בודד במקרה של תקר שלא ניתן לתיקון ויש להחליף את כל ארבעת הצמיגים (בהנחה שמדובר בצמיגים שעברו עשרות אלפי קילומטרים). אם לא הייתה הקפדה על כך יסבלו הדיפרנציאלים משחיקה מוגברת.
בדקו כי מידת הצמיגים תואמת את זו המופיעה ברשיון הרכב. סטייה, ולו הקטנה ביותר, איננה חוקית ועשויה לגרור הורדה מכביש על ידי המשטרה.
התבוננו במושבים, ההגה והדוושות – כלי רכב בעל ק"מ נמוך אך עם סימני שחיקה חריגים עלול לרמוז כי הק"מ המופיע במד איננו נכון.
פתחו את מכסה המנוע – תא מנוע נקי מדי צריך לעורר חשד ברכב פרטי. (חברות הליסינג וההשכרה תמיד ינקו את תא המנוע לפני הצעת כלי הרכב למכירה). אם נוקה המנוע, שאלו את המוכר מה הייתה הסיבה.
בדקו את צבע השמן על המדיד. במידה וצבעו שחור ויש ריח שרוף, בררו מתי בוצע הטיפול האחרון ודעו כי כדאי לבצע החלפת שמן בקרוב. כמו כן נסו למצוא בועות או משקעים לבנים העלולים להעיד על המצאות מים בשמן, דבר המרמז על שיפוץ ראש מנוע קרוב (שעלותו יקרה).
התעניינו אם המנוע מקורי (בעיקר ברכבים ישנים או משופרים). במידה והמנוע הוחלף, בררו מתי בוצעה ההחלפה, היכן בוצעה, האם המנוע החדש הוא מפירוק מקומי, מייבוא או חדש לגמרי, והאם הוא עדיין באחריות כלשהי (וכמובן, שמספרו הסידורי תואם את זה שברישיון הרכב).

בדקו את המצבר ואת תאריך היצור שלו. מצברים בני שלוש שנים עלולים לדרוש החלפה בקרוב (ולא פעם אפילו לאחר שנתיים בלבד).
השענו והעמיסו משקל על פינות הרכב כדי לבחון אם הרכב מבצע יותר מעליה וירידה בודדת לאחר הלחיצה (בקיצור, מתנדנד). אם כן – הדבר מרמז על בולם זעזועים (אחד או יותר) שסיים את חייו.