אם עברתם את כל השלבים הללו בצורה טובה ותקינה ואתם עדיין בחיים, בקשו לנהוג ברכב מעט לצורך התרשמות. התעקשו לנהוג בעצמכם במידת האפשר. במהלך הנסיעה אל תפעילו את מערכת הקול, תוכלו להתרשם ממנה בזמן חניה.
עם הנעת הרכב בדקו כי נורות חיווי ה-ABS וכריות האוויר (במידה ויש כאלו ברכב) נדלקות וכבות מספר שניות לאחר ההתנעה. רכב עם מערכות אלו ללא חיווי בלוח המחוונים צריך לעורר חשש לתקלה שנפתרה בקלות על ידי ניתוק הנורית.

נסו לאתר רעשים ובעיות במהלך הנסיעה ובדקו אם להגה יש חופש מוגזם. שלבו להילוך רביעי (תיבה ידנית בלבד) בסל"ד נמוך והאיצו. אם המצמד מחליק תהיה עלייה בסל"ד ללא עליה תואמת במהירות. העבירו הילוכים באופן מהיר מהרגיל יותר לבדיקת הסינכרונים (חריקות בהעברת ההילוך).
בתיבה אוטומטית בדקו האם ההילוכים מתחלפים כמצופה או שהרכב נתקע בהילוך מסוים או חובט באופן מוגזם בהעלאה והורדת הילוכים. שלבו להילוך אחורי ובדקו האם ההשתלבות מתבצעת בזמן סביר וללא מכה.
השתדלו למצוא מגרש חניה פתוח ובצעו פניית 360 מעלות לכל צד בה תביאו את ההגה לסוף מהלכו (פניית פרסה איטית תספיק). רעשי נקישות יספרו על בעיה בציריות.

חשוב לבדוק את מזגן הרכב, קירור וחימום. אם הקירור איננו תקין יתכן שמדובר במחסור בגז שהשתחרר מהמדחס או מצנרת המזגן – אך אל תניחו כי מדובר במילוי גז בלבד, לעיתים התקלה יקרה ומורכבת יותר ותיקונה עלול לעלות אלפי שקלים. אם ישנה בעיה אל תתעצלו, בדקו את המזגן במקום המתמחה בכך וקבלו הצעת מחיר לתיקון.
בדקו גם את הימצאותו של הצמיג הרזרבי (ואת מצבו), מגבה (ג'ק) ומפתח לפתיחת האומים.
הבדיקה
לא מומלץ לרכוש רכב (אלא אם מחירו זול במיוחד, מתחת לעשרת אלפים שקל) ללא בדיקה במכון או במוסך שאתם מכירים וסומכים על קביעותיו (עדיפות לשניהם יחד). במידה והמוכר מספר לכם שיש לו שלושה קונים שמוכנים לקחת את הרכב ללא בדיקה – שימכור להם! אל תתפתו לרכוש רכב ללא בדיקה מקצועית.

הטו אוזן לצלילים חריגים
בררו בעצמכם באיזה מכון כדאי לבדוק את הרכב, ואל תסמכו על המלצת המוכר למכון מסוים. קחו בחשבון שהבדיקה תמיד תראה תמונה שחורה יותר מהמצב האמיתי של הרכב. התעקשו להבין מהבוחן כל סעיף וסעיף שמופיע בבדיקה ועד כמה הוא חמור. לאחר הבדיקה בקשו לנהוג ברכב שוב. רוב הסיכויים שתבחינו בתקלות נוספות וגם תוכלו לנסות להרגיש את הבעיות השונות שנמצאו בבדיקה.