כלים יבשתיים מונעי-רוח אינם רעיון חדש, ותחרויות בענף זה מתקיימות מדי שנים. אלא הכלי של ג'נקינס שונה מהותית מסירות-היבשה הדקיקות והעדינות הרגילות: מדובר במכונה גודלה וכבדה יחסית, שמשקלה 600 ק"ג (ואשר במהירות גבוהה "שוקלת" אף יותר עקב מבנה המייצר כוח הצמדה להגברת הבטיחות). התכנון האווירודינמי היעיל של הכלי ובמיוחד של משטח-המפרש מאפשר השגת מהירות הגבוהה פי 3 עד 5 ממהירות הרוח! לשם כך נעשה שימוש במפרש קשיח, בדומה לכנפיים של מטוס. כדאי גם לשים לב למבנה הבלתי-סימטרי של הציפור הירוקה, בגרסתה היבשתית; גרסת הקרח תהיה שונה במקצת, עם מבנה סימטרי היושב על שלושה להבים.
שבירת השיא על פני הקרקע היא רק אחת משתי מטרות: השניה שעומדת על הפרק היא השגת השיא גם על פני קרח.
יש לציין כי הכינוי Greenbird מהווה הומאז' ל-Bluebird, שהיה שמן של הסירות (הממונעות) והמכוניות שוברות השיאים של מלקולם קמפבל ובנו דונלד. יחד שברו השניים את שיא המהירות על המים 11 פעמים והחזיקו בו כמעט ברציפות מ-1937 ועד 1967 (ודונלד קמפבל אף מצא את מותו בנסיון לקבוע שיא נוסף, ב-1967). כל הסירות נשאו את השם Bluebird. מלקולם האב קבע תשעה שיאי מהירות יבשתיים ודונלד רק פעם אחת, אך היה ב-1964 האדם הראשון (והיחיד עד עצם היום הזה) שהחזיק באותה שנה בשיאים על היבשה והמים.