התאמות הגייארדו משימוש אזרחי לשימוש משטרתי כללו בין השאר התקנת מצלמות וידיאו וראדארים, משדרי תמונה ווידיאו 'און-ליין', תאורה משטרתית מיוחדת (אווירודינמית!), מתקנים לנשק ואלות, מחשוב נדרש (כולל מסך מגע ומערכת ניווט משטרתית) וכמובן – הצביעה והמדבקות האופייניות.
הגייארדו החדשה מחליפה גייארדו קודמת שמילאה את אותו התפקיד, ממודל 2004 והיוצאת עתה לפנסיה, לאחר 140,000 ק"מ של טיסות-אוטוסטראדה נמוכות. היא תשרת לצד גייארדו נוספת ממודל 2004, שבינתיים נשארת בתפקידה.
השימוש בגייארדו כרכב משטרתי אינו רק עניין של יחסי ציבור הדדיים עבור למבורגיני ועבור משטרת איטליה. אצל זו האחרונה מציינים בסיפוק את אפקט ההרתעה היעיל שיש למכונית-על שכזו על הכביש המהיר, בעיקר כאשר היא מגיחה במהירות עצומה משום מקום מאחור, מבהירה מיד שאין טעם בלנסות ולברוח. והבריחה – למי שבכל זאת יתעקש – תיהפך למשימה קשה באמת שכן השוטרים שיוסמכו לנהוג בגייארדו 'פוליציה' – 30 במספר – יעברו הדרכת נהיגה ייעודית אצל למבורגיני בכדי למנוע הפיכת מרדף משטרתי מדרמה עם סוף טוב (עבור ה"טובים") לפאדיחה בה יתקשו הנוהגים בה לשלוט בחייה הכחולה-לבנה.