ב-2009: אגרות גודש במטרופולין תל-אביב
על פי התוכנית, מטרופולין תל אביב יחולק גיאוגרפית למספר אזורים כאשר לעת עתה נבחנות שלוש חלופותעל פי התוכנית, מטרופולין תל אביב יחולק גיאוגרפית למספר אזורים כאשר לעת עתה נבחנות שלוש חלופות: מינימלית (בין הים במערב לנתיבי איילון ורחוב יגאל אלון במזרח ובין שדרות רוקח בצפון לדרך קיבוץ גלויות בדרום), בינונית (הכוללת בתוכה גם את ר"ג, גבעתיים ובני ברק) וחלופה מקסימלית (המוסיפה את צפון ת"א ואת כביש מספר 1 עד מחלף גנות). בנוסף לחלופות הגיאוגרפיות בוחן צוות ההיגוי הבין-משרדי שבראשות מנכ"ל משרד התחבורה גם את נושא עלות האגרה ושעות ההפעלה של האגרה.
"לתוכנית שותפים כל העיריות שבמטרופולין תל אביב," אמר סיטרמן, "ובכללם גם עיריית תל אביב." לדבריו, תנאי הכרחי להצלחת התוכנית הוא שיתוף פעולה מלא בין משרד התחבורה לכל העיריות המשתתפות בפרוייקט. עוד ציין מנכ"ל משרד התחבורה כי במסגרת הסכמה שהושגה עם משרד האוצר והגורמים הנוגעים בדבר, הכנסות האגרה שיגבו ישמשו לשיפור התחבורה הציבורית במטרופולין תל אביב.
במקביל להודעה על אגרת הגודש מציג משרד התחבורה סקר שערך לאחרונה לפיו פקקי התנועה באזור מטרופולין תל אביב מבאים לאובדן של 277 מיליון שעות עבודה בשנה. ערכן של שעות אלה, על פי משרד התחבורה, נאמד ב-5.5 מיליארד שקל בשנה.
עוד עולה מהסקר כי רוב תושבי מטרופולין תל אביב מעוניינים בהטלת אגרת גודש שתגביל את מספר המכוניות הנכנסות לעירם. על פי הסקר גם נוסעי התחבורה הציבורית תומכים בהטלת אגרת הגודש וזאת במטרה לשפר את זמני הנסיעה של התחבורה הציבורית.