בתערוכת ז'נבה שתיערך בחודש הבא, פרארי תציג את הגרסה החדשה של ה-488GTB. תחת השם פיסטה (Pista, מסלול), היא מציעה שורה של שדרוגים לדגם המצליח, כולל מנוע חזק משמעותית, פחות משקל, שיפור ליכולת הדינמית ועיצוב חדש.
ה-488 פיסטה זוכה לעדכון מקיף לעיצוב, זאת בעיקר במטרה לשפר את היעילות האווירודינמית. וכך יש לה פגושים שונים, ספויילרים ומסיטי רוח שפותחו בהשראת מכוניות המירוץ של פרארי - ובראשן ה-488GTE וה-488 צ'אלנג', אך גם מכונית הפורמולה 1 של המותג.
בין היתר, פרארי מבטיחה שיפור מרשים של 20% לכושר ההצמדה של המכונית, מה שיאפשר יציבות משופרת במהירויות גבוהות. תוכנת ניהול חדשה למערכת הבלימה, ששולטת על הלחץ שמופעל על הקליפרים (הרכיב במערכת הבלימה שלוחץ על צלחת הבילום), תאפשר שליטה מדויקת יותר בבלמים. פרארי מסבירה כי התוכנה תביא לכך שהנהג יוכל להיכנס לפנייה ולצאת ממנה באופן מדויק יותר, על-ידי בלימה בעוצמה ובנקודה המדויקות.
מתחת למכסה הזכוכית מסתתר מנוע ה-V8 החזק ביותר בתולדות פרארי, יחידת טווין-טורבו עם שמונה צילינדרים (V8), נפח של 3.9 ליטר, הספק מרבי של 720 כ"ס ב-8,000 סל"ד (50 יותר מב-488 רגילה) ומומנט מרבי של 78.5 קג"מ ב-3,000 סל"ד. המנוע המחודש גם קל מבעבר, כך פרארי, שעשתה מאמצים רבים לחסוך במשקל - הפיסטה קלה ב-90 ק"ג מה-488GTB, רק 1,280 ק"ג (משקל יבש). המידות החיצוניות לא השתנו דרמטית - האורך עומד על 460.5 ס"מ, הרוחב על 197.5 ס"מ והגובה על 121 ס"מ.
ולסוף השארנו לכם את השאלות הגדולות: אז כמה מהר, וכמה עולה? 2.85 שניות, זה הזמן שה-488 פיסטה זקוקה לו כדי להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש. גם ל-200 קמ"ש היא מגיעה בזמן מהיר משמעותית מזה בו הקורולה שלכם מאיצה ל-100: 7.6 שניות. והמהירות המרבית? "יותר מ-340 קמ"ש", כך פרארי.
לישראל פרארי 488 פיסטה תגיע באמצע שנת 2019. ביבואנית, חברת אוטו איטליה, מספרים כי יגיעו רק שתי יחידות שהוקצו לשוק הישראלי. מחיר כל אחת מהן, וכדאי שתשבו לפני שאתם קוראים זאת: שלושה מיליון שקלים. מי אמר שלאושר אין תג-מחיר?