אודי נערכת להשקת רכב פנאי חדש - Q8. זה יהיה הרכב היקר והמהודר ביותר של היצרנית בקטגוריה הצוברת תאוצה, והוא יתחרה בב.מ.וו X6 - מי שהמציא את קטגורית הפנאי-קופה בינואר 2008, ועשה מאז חיל גם בישראל.

יצרנית הרכב מאינגולשטאט לא מפרסמת בשלב זה מפרט טכני כלשהו של הרכב החדש, ומסתפקת באיורים - שבאופן טבעי דרמטיים-מוגזמים מכפי שיהיה הרכב הסדרתי.

בכל זאת, אפשר ללמוד מהם שה-Q8 מאמץ את שפת העיצוב של רכב התצוגה Q8 מתערוכת דטרויט 2017. ניתן להעריך שגם מידות רכב התצוגה יישמרו באופן כללי - אורכו היה 502 ס"מ, רוחבו 204 ס"מ, גובהו 170 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו עמד על כ-300 ס"מ.

ב.מ.וו X6, זהירות: אודי Q8 כמעט הגיע


דגם זה עשה שימוש בהנעת כלאיים מתקדמת, עם אפשרות לטעינה משקע חיצוני, הספק מרבי של קרוב ל-450 כ"ס ומומנט מרבי של יותר מ-71 קג"מ. מערכת הכלאיים משלבת מנוע טורבו-בנזין בנפח 3.0 ליטר (333 כ"ס), עם מנועים חשמלי (136 כ"ס).

ב.מ.וו X6, זהירות: אודי Q8 כמעט הגיע
רכב התצוגה אודי Q8 (דטרויט 2017)

רכב התצוגה הציג ביצועים מרשימים עם מערכת זו: 5.4 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 250 קמ"ש, לצד תצרוכת דלק נמוכה - כ-43 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה. טווח הנסיעה החשמלי עומד על כ-60 ק"מ בין טעינות, שאורכות כשעתיים וחצי באמצעות עמדת טעינה מהירה. סביר כי גרסת כלאיים דומה תעמוד בראש מבחר גרסאות ההנעה של ה-Q8 הסדרתי.

ב.מ.וו X6, זהירות: אודי Q8 כמעט הגיע
אודי Q8, גרסת התצוגה

פרטים נוספים על הדגם החדש צפויים בשבוע הבא. ה-Q8 ייחשף באירוע מיוחד שתערוך אודי בשנגחאי, סין. תחילת שיווק הדגם צפויה בישראל בתחילת 2019.