יונדאי איוניק היא המכונית הנמכרת ביותר בישראל, כך עולה מנתוני ששת החודשים הראשונים של 2018, אותם מפרסם היום (ד') איגוד יבואניות הרכב. מכונית הכלאיים עושה בכך היסטוריה מקומית - זוהי פעם ראשונה בה רכב מחושמל מוביל את טבלת המכירות המצטברת.

6,892 ישראלים בחרו באיוניק ההיברידית, בעוד במקום השני ניצב קיה ספורטאז' עם 6,071 יחידות ובשלישי אחיו התאום, יונדאי טוסון, עם 5,886 יחידות. מכונית של קונצרן יונדאי ניצבת בשישה מתוך עשרת המקומות הראשונים בישראל, מהן שלוש יונדאי ושלוש קיה.

דו


כלל השוק - הירידה נמשכת
במבט כללי, שוק הרכב הישראלי המשיך להתכווץ גם ביוני, עם ירידה חדה של 7% לעומת יוני 2017. 23,466 מכוניות נמסרו בחודש השישי של השנה ונוספו לסך שנתי של 163,097 יחידות - ירידה של 3% בהשוואה לששת החודשים הראשונים של 2017 (168,197).

דו


את טבלת המסירות החודשית והשנתית מובילה יונדאי, עם 25,413 מכוניות מתוכן 3,540 ביוני. קיה שנייה עם 20,859 (3,065 ביוני) וירידה שנתית של שני אחוזים. גם טויוטה וסקודה מציגות ירידה שנתית (9% ו-7% בהתאמה), בעוד ניסאן (10%+) ומאזדה (6%+) שיפרו מצבן. את הצמיחה הגדולה ביותר מבין המותגים הגדולים רושמת מיצובישי עם זינוק של 21%, בעוד שהירידה הגדולה ביותר - 12% - נרשמת לחובת סוזוקי.

דו


בקרב מותגי היוקרה, מתרחש השנה קרב צמוד בין מרצדס לאודי. בעוד זו הראשונה מובילה בשיקלול מסחריות ומציגה גם את הירידה השנתית הקטנה ביותר מבין מותגי היוקרה (1% כולל או 2% בניכוי מסחריות), אודי מובילה את המסירות אם מפחיתים את מסירות המסחריות ממרצדס. בכל מקרה, עם צניחה של 14% במסירות, לאודי יש מקום לשיפור.

דו


מנגד, וולוו רשמה במחצית הראשונה של 2018 זינוק מכובד של 24% במסירות, ואילו ביוני ב.מ.וו הובילה את מכירות היוקרה בניכוי המסחריות במרצדס - 299 יחידות לב.מ.וו מול 275 למרצדס ו-283 לאודי.