לגרסה החדשה בישראל מנוע 1.5 ליטר טורבו-בנזין, שמייצר 152 כ"ס. הוא משודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. גרסה זו מחליפה את דגם ה-2.0 ליטר (245 כ"ס, שמונה הילוכים והנעה כפולה), ומאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.5 שניות (לעומת 6.1).
ה-V40 קרוס קאנטרי מוצעת עדיין ברמת הגימור "אינסקריפשן" (Inscription), שמציעה חלון גג, חישוקי "19, תאורת לד, מערכת שמע של הרמן קרדון, מושבים קדמיים חשמליים, ריפודי עור ובקרת שיוט אדפטיבית.
אבזור הבטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, התרעת רכב בשטח מת מהצד ורכב חוצה בנסיעה לאחור.
המהלך של חברת מאיר משקף צמצום גרסאות הינע בוולוו V40 הוותיקה (הוצגה במרץ 2012 וחודשים ספורים לאחר מכן בגרסת ה"שטח") והתמקדות בחטיבת ה-T3. זו צפויה להפוך לגרסה היחידה בישראל גם ב-V40 הרגילה בהמשך.