ה-208 החדשה, שתוצג בתערוכת ז'נבה בחודש הבא ושיווקה יחל באירופה בסתיו (בישראל במהלך 2020), מציגה עיצוב אגרסיבי יותר עם סבכה גדולה, יחידות תאורה מסוג לד מלא (ברמות האבזור הגבוהות) ו"טפרים" שממשיכים מתחתיהן בדומה ל-508 החדשה. מאחור יוצעו יחידות תאורה המחוברות ביניהן בפס שחור ופועלות בכל תנאי התאורה (תאורת יום אחורית, בנוסף לקדמית).
הדור החדש ארוך בשמונה ס"מ מקודמו, עם אורך של 405.5 ס"מ, רחב בחצי ס"מ (174.5), נמוך בארבעה (143 ס"מ) ומציע בסיס גלגלים דומה (254 ס"מ). בפיג'ו מבטיחים כי שימוש בפלטפורמה חדשה הוביל לירידה של כ-30 ק"ג במשקל בהשוואה לדגם היוצא, מה שאמור לשפר את תצרוכת הדלק.
ואם נגענו בזאת, נציין כי נתוני תצרוכת דלק לא פורסמו לפי שעה לאף אחד מהמנועים. פיג'ו תציע את ה-208 עם יחידות בנזין בעלות שלושה צילינדרים ונפח של 1.2 ליטר. גרסת הבסיס האטמוספרית מציעה 75 כ"ס ומשודכת רק לתיבת חמישה הילוכים ידנית, ובהתאם הסיכוי לראותה אצלנו לא גבוה. גרסת ביניים מוגדשת של אותו מנוע מציעה 100 כ"ס (ותיבת שישה הילוכים ידנית או שמונה אוטומטית), ואילו הגרסה הבכירה מפיקה 130 כ"ס ומוצעת רק עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית.
פיג'ו תציע גם גרסת דיזל (1.5 ליטר, 100 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית), אך עניין רב יותר מניבה גרסה חשמלית - לראשונה בתולדות ה-208. לזו 136 כ"ס ו-26.5 קג"מ, והיא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.1 שניות ועד למהירות מרבית של 150 קמ"ש. בסיוע מצברים בעלי קיבולת של 50 קילוואט-שעה, היא מסוגלת לנסוע עד 340 ק"מ לפי תקן ה-WLTP החדש (מקביל ל-450 ק"מ בתקן הישן).
ה-208 החשמלית, שתכונה "e-208", מציעה שלושה מצבי נהיגה שמשפיעים על תגובת המנוע - "רגיל", "חסכון" ו"ספורט". למערכת הבלמים שני מצבי טעינה רגרנטיבית. הבסיסי מדמה בלימה במערכת בלמים רגילה להאטה מתונה יחסית, המצב השני מציע בלימה חזקה יותר שמצמצמת את הצורך בשימוש בדוושת הבלם וגם מטעינה את המצברים בקצב גבוה יותר.
בהקשר זה נציין כי פיג'ו נוקבת בזמני טעינה של 16 שעות (מ-0% ל-100%) משקע ביתי, שמונה שעות באמצעות עמדת טעינה בסיסית (7.4 קילוואט), חמש ורבע שעות באמצעות עמדה משודרגת (11 קילוואט) וחצי שעה ל-80% טעינה באמצעות עמדה ציבורית מהירה (100 קילוואט).
הגרסה החשמלית תוצע עם אחריות לשמונה שנים או 160 אלף ק"מ על מערכת החשמל, כמו גם יישומון שיאפשר לכם לשלוט מרחוק במיזוג ובזמני הטעינה, למשל אם ברצונכם להפסיק או להתחיל טעינה מבלי לגשת לרכב.
פיג'ו 208 החדשה תציע שדרוג משמעותי בתחום מערכות הנוחות והבטיחות, חלקן בתוספת תשלום. בין היתר יוצעו בקרת שיוט אדפטיבית לעצירה מלאה (מעל 30 קמ"ש בגרסאות ידניות), התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי בהיגוי, סיוע שמירת נתיב, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים עד 140 קמ"ש ביום ובלילה וזיהוי שלטים מורחב. כן יוצעו מסך מולטימדיה בגודל "5, "7 או "10, לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגת תלת-ממד מתחלפת ומערכת עזר לחנייה בלי צורך במעורבות נהג (גם האצה ובלימה).
ועוד: טעינה אלחוטית לטלפונים חכמים, תאימות למערכות אנדרואיד אוטו, מירור לינק וקארפליי, ארבעה שקעי USB ובלם חנייה חשמלי. בשלב זה לא ידוע איזה מפרט יוצע בישראל ומה יהיה מחירו. ה-208 צפויה להגיע אלינו במהלך 2020.