הגרסאות החדשות מצוידות שתיהן באותו מנוע - יחידת V8 בנפח 4.4 ליטר עם צמד מגדשי טורבו, 530 כ"ס בין 5,500 ל-6,000 סל"ד ו-76.4 קג"מ בין 1,800 ל-4,600 סל"ד. בשידוך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה, ה-M50i X5 מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.3 שניות וה-M50i X7 בתוך 4.7 שניות.
עד עתה ב.מ.וו הציעה גרסת M פרפורמנס מתודלקת בסולר של ה-X5 ו-X7, תחת השם M50d. לזו מנוע שישה צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטר, ארבעה מגדשי טורבו ו-400 כ"ס. היא תוסיף להימכר לצד ה-M50i בנזין החדשה.
מלבד כוח, ה-X5 ו-X7 בגרסאות הביצועים החדשות מציעות שורה של שיפורי M ספורט, כולל מתלים (אוויר אדפטיביים ב-X7 ואדפטיביים רגילים ב-X5, עם אופצייה למתלי אוויר), דיפרנציאל אחורי ננעל אלקטרונית ומערכת פליטה עם צליל ספורטיבי. בתוספת תשלום ניתן גם לצייד את דגמי ה-M פרפורמנס בהיגוי אחורי אקטיבי, שמשנה את כיוון הגלגלים בהתאם למהירות (עם כיוון הקדמיים במהירויות גבוהות לשיפור היציבות, נגד הכיוון במהירויות איטיות לשיפור כושר התמרון).
ייצור גרסאות ה-M50i יחל בחודש אוגוסט הקרוב, ומסירות ראשונות באירופה יחלו בסתיו. לישראל דגמים אלו יגיעו בסוף השנה, כך נמסר ל"אוטו" מחברת דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו. שיווק הגרסאות הרגילות של ב.מ.וו X7 צפוי להתחיל כבר בחודש הבא.