אורכיד ספורטס קארס, יבואנית פורשה בישראל, הודיעה על תחילת שיווק פורשה קאיין קופה. זאת, לצד חנוכת מרכז השירות החדש שלה בהרצליה.
 
הקאיין קופה, שהוצג בסוף מרץ 2019, מצטרף לאופנת רכבי הפנאי-קופה אותה המציא ב.מ.וו X6, במסגרתה מוצע רכב פנאי עם גג נמוך יותר לטובת מראה המזכיר מכוניות קופה ספורטיביות.
 
בקאיין קופה העיקר הוא מבנה שונה של החלק האחורי המבוסס על סיומת משופעת שלו. בחוץ מורכב ספויילר אחורי אדפטיבי, ובפנים שלושה מושבים מאחור עם אפשרות לשניים נפרדים, כאשר בתקרה שני שקעים, לשיפור מרווח הראש. הקופה מוצע עם חלון גג פנורמי ללא תוספת תשלום או עם גג מסיבי פחמן בתוספת תשלום. הגג עצמו נמוך בשני ס"מ, חלונות הצד שנים והקורה הקדמית נמוכה יותר. יש גם דלתות וכנפיים חדשות ורחבות מבעבר, כך שהקופה רחב מההאצ'בק ב-1.8 ס"מ.
 
פורשה קאיין קופה בישראל: מ-769,000 שקל


מנועים ונתונים
הדגם מוצע בישראל עם מנוע טורבו-בנזין שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר, המייצר 340 כ"ס ו-45.9 קג"מ, ומוצע בישראל עם חבילת "ספורט כרונו" (כולל בקרת יציאה מהמקום). זו מביאה את הביצועים ל-6.0 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ואת המהירות המרבית ל-243 קמ"ש. חבילת "לייטוויט ספורטס" (Lightweigt Sports) הכוללת גג סיבי פחמן, מקזזת 0.1 שניות מזמן ההאצה.
 
פורשה קאיין קופה בישראל: מ-769,000 שקל


גרסה נוספת שמוצעת בישראל, "S", מצוידת במנוע 2.9 ליטר המייצר 440 כ"ס ו-56.1 קג"מ. זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות ולמהירות מרבית של 265 קמ"ש. גרסת "טורבו" עם מנוע 4.0 ליטר V8, מציעה 550 כ"ס ו-78.5 קג"מ, מאיצה ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות ולא מפסיקה עד ל-286 קמ"ש. לכל הגרסאות תיבת שמונה הילוכים אוטומטית, תגבור הגה תלוי-מהירות, מערכת מתלים אקטיבית והנעה כפולה.
  


האבזור וההידור עשירים מאוד, ובמפרט מערכות בטיחות עדכניות כמו בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתבים והתרעה על רכב בשטח מת.
 
מחירי פורשה קאיין קופה בישראל: החל מ-769,000 שקל לדגם הבסיסי, החל מ-969,000 שקל ל-S והחל מ-1,395,000 שקל לטורבו.