הספורטבק הוא רכב פנאי קופה, שילוב בין המרכב המוגבה לבין מבנה גג נמוך ומשתפל לאחור שמאפיין מכוניות קופה מסורתיות. השילוב אמור ליצור מראה ספורטיבי יותר ולפנות למי שמעוניין לשבת גבוה, אך רוצה להיות עוד-יותר בולט על הכביש. הוא יתחרה בב.מ.וו X2 המבוסס כמוהו על רכב פנאי קומפקטי (ב.מ.וו X1).
ה-Q3 ספורטבק ארוך מההאצ'בק בשני ס"מ (450), צר בשניים (184) ונמוך בחמישה ס"מ - 157 לעומת 162 ס"מ בדגם הרגיל. בסיס הגלגלים (268 ס"מ) ונפח תא המטען (530 ליטר) זהים לאחיו לפלטפורמה. הספורטבק גם יחלוק מנועים ותיבות הילוכים עם אחיו הרגיל.
בהשקה, אודי מציגה את ה-Q3 ספורטבק עם שני מנועים: גרסת 45 TFSI מציעה מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין עם 230 כ"ס ו-35.7 קג"מ בין 1,500 ל-4,300 סל"ד. בשידוך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד והנעה כפולה, ה-45 מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.5 שניות ולמהירות מרבית של 233 קמ"ש. תצרוכת הדלק - בין 13 ל-13.7 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה, בהתאם לאבזור.
גרסת 35 TDI מציעה מנוע 2.0 ליטר טורבו-דיזל, 150 כ"ס ו-34.6 קג"מ בין 1,750 ל-3,000 סל"ד. לזו תיבה רובוטית כפולת מצמד עם שבעה יחסי העברה והנעה קדמית. הביצועים: 9.3 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, המהירות המרבית 205 קמ"ש ותצרוכת הדלק - 21.3-20.4 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה.
בהמשך אודי צפויה להציג גרסאות נוספות, בהן דגמים חלשים וחזקים יותר. היצע הבנזין יכלול גם גרסת כלאיים מתונה, המבוססת על מנוע בנזין ונעזרת במערכת חשמל 48 וולט. זו לא יכולה להניע את הגלגלים לבדה אך מאפשרת כיבוי ממושך יותר של מנוע הבנזין בגלישה, עצירה ועמידה, ולטענת אודי תחסוך 0.4 ליטר לכל 100 ק"מ נסיעה בממוצע.
אבזור הספורטבק יידמה לזה של ה-Q3 הרגיל. בין היתר יוצע לוח מחוונים דיגיטלי (בגודל "10.25 או "12.3), מערכת מולטימדיה עם מסך "10.1 ושכוללת גישה לאינטרנט עם כרטיס סים מובנה, אמזון אלקסה, מפות גוגל ארת' (Earth) וכמובן שיקוף טלפונים (קארפליי ואנדרואיד אוטו).
ויש עוד: הרכב יוכל לתקשר עם הרמזורים (בערים בודדות באירופה בהן התשתית מאפשרת זאת), לקבל מידע על המהירות הכדאית לנסיעה כדי ליהנות מ"גל ירוק" וגם כמה זמן עד שהאדום יתחלף לירוק. מערכות הבטיחות יכללו בלימת חירום אוטונומית שגם מפעילה הידוק חגורות וסוגרת את החלונות (בצד ובגג) ומפעילה את אורות החירום, התרעת רכב בשטח מת בנסיעה לפנים ולאחור ועוד.
אודי תציע גם בקרת שיוט אדפטיבית עם סיוע בהיגוי לשמירה על מרכז הנתיב בתנאים מסוימים, מערכת חנייה אוטומטית, בקרת ירידה במורד, מתלים אדפטיביים ותאורת אווירה עם 30 גוונים לבחירה. כן תוצע חבילת S-ליין עם עיצוב ספורטיבי וחישוקי "20.
שיווק אודי Q3 ספורטבק יחל בישראל ברבעון הראשון של 2020. לפי שעה לא ידוע מה יהיה מחירו ואילו גרסאות יוצעו כאן. ה-Q3 הרגיל, שהושק לאחרונה, עולה החל מ-254 אלף שקל.