לפי נתוני המסירות, אפשר היה לחשוב שזו אחת הקטגוריות החמות בשוק הרכב הישראלי - 7,667 יחידות מה-i10 ו-7,363 מהפיקנטו נמסרו בשלושת הרבעונים הראשונים של 2019 – תוך שהן מקדימות את דגמי הפנאי הנמכרים ביותר. הסופרמיני הקרובה ביותר נמצאת במקום העשירי בלבד (טויוטה יאריס).
הדגמים שיוצאים
עם זאת, לאחר מספר שנים של שגשוג וכמה הצלחות מפתיעות, היצע דגמי המיני בישראל מתדלדל, לאחר שמותגים רבים הפסיקו את ייבואם. צ'מפיון מוטורס, יבואנית מותגי קבוצת פולקסווגן, אינה מתמודדת יותר כלל בקטגוריה, מהלך שמקביל גם למעבר שלוש המיני של קונצרן פולקסווגן להנעה חשמלית בלבד באירופה.
לפני מספר חודשים הופסק גם שיווק סוזוקי סלריו, זאת לאחר שהיצרנית החליטה לא להעביר את הגרסה הרובוטית תקינה אירופית בעקבות הקשחת תקנות הזיהום. ביבואנית סברו, בצדק כנראה, כי אין טעם למקד את הסלריו לקהל רוכשי המכוניות הידניות.
בשבועות האחרונים הפסיקו גם מותגי סיטרואן ופיג'ו לשווק את דגמי המיני שלהם, C1 ו-108 בהתאמה. הסיבה לכך נובעת ממהלך של קבוצת PSA, במסגרתו יופסק שיתוף הפעולה בינה לבין טויוטה בייצור הדגמים (כולל טויוטה אייגו). עם חתימת הסכם מיזוג בין PSA ל-FCA (פיאט קרייזלר), ייתכן כי PSA תפנה לעמיתתה לשיתוף פעולה דומה.
טויוטה משאירה את המפעל בצ'כיה בבעלותה, תמשיך בייצור המיני שלה ובבוא הזמן תציג לה יורשת. לכן, יבואנית טויוטה בישראל, יוניון מוטורס, ימשיך להציע את אייגו גם בשנה הבאה.
ובכל זאת
בתחילת 2020 יחל שיווקה של יונדאי i10 החדשה, שהוצגה בתערוכת פרנקפורט. אחד השינויים המשמעותיים בדגם זה הוא ציודו בתיבה רובוטית. הדגם החדש יתחרה בפיקנטו (עם תיבה אוטומטית) ובשברולט ספארק (אוטומטית רציפה), האחרונות בקטגוריה שעוד רושמות הישגי מכירות נאים.