נזכיר כי הדור החדש שהוצג ב-2019 – השישי במספר של רכב הפנאי הוותיק שהושק ב-1990 – שונה לחלוטין מקודמו; בסיס הגלגלים גדל ב-17 ס"מ ל-303 ס"מ, ושאר הממדים צמחו אף הם, הוא מבוסס כעת על רצפת הנעה אחורית והמנוע שלו אורכי, מחליף דגם עם הנעה קדמית ומנוע רוחבי. הדגם שווק עד כה בגרסת הנעה כפולה וברמת הגימור 'לימיטד' ב-355,000 שקלים.
300 כ"ס והנעה אחורית
אותה רצפה חדשה מובילה אותנו לגרסה החדשה ששיווקה החל כעת בישראל; לזו הנעה אחורית בלבד, רמת הגימור זהה לגמרי – ומחירה נמוך ב-20,000 שקלים ל-335,000 שקלים. הרכב מצויד באותו מנוע טורבו-בנזין 2.3 ליטרים 4 צילינדרים המייצר 300 כ"ס, אותה תיבה אוטומטית 10 הילוכים. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש משופר, 8.2 שניות לעומת 8.5 שניות בכפולת ההנעה. באותה רמת גימור 'לימיטד' המאוד עשירה גם חישוקי "20, תאורת לד, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת האחורית, למושבים הקדמיים, להגה, לקיפול השורה האחורית, ריפוד עור, מולטימדיה עם צג "8, מערכת שמע עם 12 רמקולים של B&O ועוד ועוד. מפרט הבטיחות מלא.
400 כ"ס בהנעה כפולה
אבל החדשה היותר מעניינת היא תחילת שיווק הגרסה הספורטיבית ST. כמו שדיווחנו כבר בהשקת הדגם, פורד ישראל אכן החלה לשווק את גרסת ST ומחירה של זו 385,000 שקלים. בהינתן המפרט הטכני וגם התוספות, תג מחיר זה נראה תחרותי ביותר, והוא נמוך משמעותית ממה שאנשי פורד ישראל ציפו לו עם השקת הדגם.
ל-ST מנוע כפול-מגדשים 3.0 ליטר V6 המייצר 400 כ"ס ו-57.4 קג"מ, והביצועים בהחלט מרשימים: מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6 שניות, מהירות מרבית של 230 קמ"ש. ל-ST מתלים בכיול ספורטיבי, פריטי עיצוב ייחודיים ומערכות נוספות. בחוץ שבכה שחורה, חלקים מושחמים, חישוקים שונים, ארבעה מפלטים מאחור; בפנים מושבי ספורט ייחודיים עם עיסוי, מחוונים מוקרנים, צג מגע גדול יותר ("10.2), מערכת שמע משודרגת; במפרט חניה אוטומטית, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור. חבילת 'סטריט פק' שמחירה 10,000 שקלים נוספים כוללת חישוקי "21, בלמים משופרים עם קאליפרים אדומים ועדכונים קוסמטיים נוספים.