הטקס נערך באולם יורדי הסירה שבתל אביב, ונכחו בו מבכירי ענף הרכב בישראל – יבואנים, מנהלי חברות ליסינג, ראשי מותגים, אנשי יחסי ציבור ומדיה. את הטקס הנחה אורי שילה. מנכ"ל אוטו, טל חמו ומנכ"ל מימון ישיר ערן וולף נשאו דברים. עמיר קורן האחראי על תחום הרכב במאקו נשא דברים. אילן גולדשטיין מנכל פוינטר, הנותנת את החסות למפעל, בירך את המשתתפים.
את חלוקת הפרסים ניהלו מנהל התוכן אליק פרומצ'נקו ועורך אתר אוטו אוהד אלגוב, שהכריזו על הדגמים הזוכים והעניקו, יחד עם מנכ"ל קבוצת "אוטו" טל וחמו וליאור זינגר סמנכ"ל קבוצת "אוטו", את הפרסים בקטגוריות השונות.
דני פרומצ'נקו הציג את המועמדים הסופיים ואת הזוכה בתואר אוטו השנה של ישראל.
אוטו השנה של ישראל 2022 — טסלה מודל 3!
הנימוקים לבחירת טסלה מודל 3 כ'אוטו השנה של ישראל 2022' נכתבו לא רק עם יציאת המפעל הנוכחי לדרך כי אם לפני שנים רבות: "'אוטו השנה של ישראל' כן אמור להיות הדגם שהביא בשנה האחרונה בשורה גדולה, רוח חדשה, פריצת דרך, גישה רעננה, אפילו תמורה מיוחדת למחיר. 'אוטו השנה' אמור להיות הרבה יותר מאשר עוד דגם חדש, טוב ככל שיהיה, מבין המוני דגמים חדשים. רק דגם חדש כזה הוא הוא שראוי לתואר 'אוטו השנה של ישראל'". ואכן, טסלה מודל 3 הוא הדגם שהביא את כל הדברים האלה – ואז הוסיף. כי הדגם החשמלי הזה הוא שיצר במו סוללותיו ומנועיו את המהפכה החשמלית שישראל עברה ב־2021, קבע תקנים לביצועים של טווח ושל יכולת, ועם זאת העניק איכויות נהיגה ונסיעה ברמה גבוהה ביותר. לא זאת אף זאת: כל אלה מוצעים בתג מחיר סביר בהחלט ביחס לאותן תכונות.
מיני – שברולט ספארק. עדיין, מכונית המיני המעניקה את השילוב הטוב ביותר של מרחב פנים, נוחות נסיעה בעיר, ביצועים והתנהלות. הייצור ייפסק באמצע השנה, אבל השיווק יימשך אל השנה הבאה.
סופרמיני – סיאט איביזה. זה היה לה כבר להרגל: עיצוב מוצלח, אבזור נאה, ביצועים טובים וניהוג ראוי, וכל אלה מוצעים במחיר ידידותי.
משפחתית־קומפקטית/האצ'בק – פורד פוקוס. כדרכה מזה שנים, פוקוס מציעה עיצוב מוצלח, אבזור עשיר, הספק גבוה, נוחות נסיעה טובה, יכולת דינמית גבוהה ממש והמחיר כיום תחרותי אף יותר.
משפחתית־קומפקטית/סדאן – סקודה אוקטביה. כקודמיו, גם הדור החדש משלב בין מרחב מכובד, שימושיות ללא תחרות, ביצועים ראויים, ומוסיף כיום לכל אלה חבילה מעוצבת היטב, בחוץ ובפנים.
משפחתית־קומפקטית/יוקרה – אודי A3. הדור החדש של המשפחתית הראשונה של מותג יוקרה במופע עדכני, טוב מקודמו ומכובד ביותר לכשעצמו, מהווה גרסת כניסה ראוי למותגי היוקרה.
משפחתית-גדולה – יונדאי סונטה. עיצוב מעולה, ביצוע ראוי, אבזור עשיר, יחידת כוח ירוקה וחסכנית, יוצרים משפחתית-גדולה עדכנית וראויה ביותר.
משפחתית־גדולה/יוקרה – וולוו S60. דגם זה מביא כל שצריך ברכב מסוגו – עושר בחומרים ובאבזור, טכנולוגיה מתקדמת – ומוסיף בגרסה ההיברידית־נטענת ביצועים מרשימים בזכות 404 כ"ס ומוצע במחיר סביר ביחס לעולם היוקרה.
מכונית סלון – ב.מ.וו סדרה 5. הדגם שהוא סמן דרך בקטגוריה הזאת, משלב איכויות נסיעה גבוהות ביותר עם ביצועים מעולים ויכולת דינמית מענגת, משמר את ערכיו אלה גם כיום, מביא אותם גם במהדורה היברידית־נטענת.
מכונית פאר – מרצדס S קלאס. הדגם החדש של מכונית שהייתה למובילה בעולם הרכב בטכנולוגיה, אבזור ופאר, איכות נסיעה, קובע אמות מידה חדשות לרכב מסוגו.
רכב־פנאי קטן – פיג'ו 2008. הוא נראה גדול יחסית, הוא מעוצב להפליא, סביבת הנהג מקורית ומאובזרת, הביצועים טובים ואיכויות הנסיעה והניהוג הן הטובות ביותר ביחס לשאר הדגמים בקטגוריה.
רכב־פנאי קטן/יוקרה – לקסוס UX. יוקרה באריזה קומפקטית ובהופעה רבת רושם בחוץ, מערך הנעה חסכני בפנים.
רכב־פנאי קומפקטי – איוניק 5. חשמלי מוצלח מאוד מסוגו עם טווח וביצועים מעולים, ממדים קומפקטיים כמקובל בקטגוריה ובסיס גלגלים ענק למרחב גדול במיוחד מאחור.
רכב־פנאי קומפקטי/יוקרה – וולוו XC40. הבחירה נעשתה עם תום המבחן ההשוואתי, ממנוע עלה כי הוא משלב את כל שנדרש מרכב כזה ועושה זאת ברמה גבוהה מאוד: אבזור ובטיחות, ביצועים והתנהלות.
רכב־פנאי בינוני – קיה סורנטו. הדור החדש של רכב הפנאי הזה, כך כתבנו, הוא טוב מאוד, עשוי היטב, מרחב הפנים שלו נרחב, יש בו מקום לשבעה, יחידת ההנעה ההיברידית המשרתת אותו יעילה וחסכנית, נוחות הנסיעה ראויה בהחלט.
רכב־פנאי בינוני/יוקרה – ב.מ.וו X3. העיצוב לא מרהיב, הביצוע והביצועים, ההתנהלות והיכולת בהחלט כן, משלבים כישורי יום־יום משובחים והנאה נדירה מנהיגה.
רכב־פנאי גדול – יונדאי פליסייד. שילוב משובח ביותר של עיצוב מצוין, סביבת נהג מכובדת, מאובזרת ועשויה היטב, מרחב פנים נכבד, ביצועים ואיכות נסיעה טובה מאוד.
רכב־פנאי גדול/יוקרה – ג'נסיס GV80. דגם הפנאי הזה מביא עמו מופע רב־רושם ונדיר מסוגו, מוסיף על כך סביבת נהג לתפארת בהופעתה ובאבזורה, מעניק מרחב בהתאם מאחור, ואל כל אלה מצטרפים ביצועים מכובדים, איכות נסיעה ראויה בהחלט.
רכב־שטח קטן – סוזוקי ג'ימני. אמנם הדגם היחיד מסוגו, אבל הוא בהחלט ראוי מכיוון שמעבר לעיצוב המקסים בחוץ, סביבת הנהג הנאה בפנים הוא מעניק יכולת שטח מכובדת ביותר לרכב בממדים כאלה, במחיר כזה.
רכב־שטח גדול – פורד ברונקו. דגם כל־חדש הנושא שם של אייקון משנים עברו, עם יכולת שטח ברמה גבוהה ביותר, באריזה מושכת ומוצע במספר גרסאות לסוגי שימוש שונים, במרכב קצר או ארוך ועם שפע מסחרר של תוספות מובנות או כאלה שניתן להוסיפן מבית היצרן.
רכב־שטח/יוקרה – לנדרובר דיפנדר. המבנה כבר אינו כשל הדגם המקורי ההוא, אבל היכולת בשטח – המשלבת כישורים טכניים מהמעלה הראשונה יחד עם איכות נסיעה ללא תחרות – משובחת ביותר.
מכונית ספורט – אלפא רומיאו ג'וליה עלה תלתן ירוק. עיצוב מעולה, סביבת נהג בהתאם, שלדת הנעה אחורית – ומעל לכל הספק וביצועים ברמה הגבוהה ביותר החוברים ליכולת דינמית משובחת ליצירת מכונת נהיגה מהנה. מאוד.
המכונית הפתוחה – לקסוס LC500. מכונית מרהיבה, מפרט טכני סופר־מתקדם, יכולת לתפארת. יופי של אוטו.
מיניוואן – קיה קרניבל. הדגם החדש של המיניוואן הוותיק כעת במופע סופר־מרשים, ובמרכב המציע מרחב כביר בפנים, אבזור והידור ברמה גבוהה, ולאלה מצטרפים ביצועים נכבדים ובעיקר התנהלות נעימה ומוצלחת.
טנדר בינוני – טויוטה היילקס. הטנדר הכה ותיק הזה, עם מקדם אמינות נדיר מסוגו וכישורי השטח הטובים מבין בני מינו, כעת עם ביצועים משובחים אף יותר ונוחות משופרת.
טנדר ענק – ראם 2500. הדור החדש של הטנדר הזה, מעבר לכל המאפיין את רעיו־מתחריו מצפון אמריקה – כוח, ביצועים, פאר, אבזור, מרחב פנים – מציע נוחות ואיכות נסיעה ברמה גבוהה ביותר.
מסחרית קלה – סיטרואן ברלינגו. הדגם הראשון של מסחרית עם מבנה אחוד של תא הנהג וחלל המטען, כעת בדור חדש – והוא מעודכן יותר ביחידות ההנעה, במערך הבטיחות ושימושי אפילו יותר מקודמיו.
מסחרית בינונית – פולקסווגן טרנספורטר. המסחרית שהייתה לאייקון, דגם המיוצר כבר 72 שנים, בדור השישי שלו, בשפע גרסאות לסוגי שימוש שונים, ממסחרית־משלוח ועד למיניוואן מפואר במיוחד.
מסחרית גדולה – פיאט דוקאטו. המסחרית הזאת, כעת עם ציון הבטיחות הגבוה ביותר לפי יורו NCAP, מוצעת בשפע גרסאות להובלת מטען, להולכת נוסעים.
משאית קלה – מרצדס ספרינטר. הרכב המסחרי המתקדם של מרצדס, בגרסת שלדה, מציע תפריט בטיחות עכשווי, מפרט אבזור נאה, ומערך ביצועים מכובד ביותר.
מותג השנה – קופרה. מותג היוקרה החדש והמוכוון ספורטיבית של סיאט החל לפעול בישראל בחודש השלישי של 2021, ועם זאת הצליח כאן בזכות דגמים מושכים בכלל, גרסאות ביצועים נכבדות בפרט.
קניית השנה – ג'ילי גיאומטרי C. דגם פנאי קומפקטי, חשמלי, עם טווח מעולה, ביצועים כנ"ל, אבזור מכובד – ובמחיר הנמוך מזה של דגמי פנאי קומפקטיים, גם משפחתיות. הבחירה נכתבה מעצמה.
השקת השנה – ג'ילי גיאומטרי C. למרות שעיקר ההספקה נועד לשנה זאת, השקת הדגם בסוף 2021 הביאה להתעניינות עצומה בו שתורגמה להיקף הזמנות גדול מאוד של אלפי יחידות.
המהלך השיווקי של השנה – פיאט 500E. רכב חשמלי הוא הסיפור הגדול של 2021 בואכה 2022, אבל מבין הדגמים האלה, פיאט 500 החדשה, כעת רק בגרסה חשמלית, אינה פונה למרכז.