הדבר הבולט ביותר באופנוע חשמלי, אפילו יותר מאשר באופנוע ספורט קיצוני, זו התאוצה. אפשר להרגיש איך המוח זז לאחור, בדיוק מה שגורם לרצות להאיץ כך שוב ושוב – וזה לא מומלץ כאשר יש מישהו/מישהי מאחור; מי שלא יחזיק ממש חזק, לא יישאר שם.
זו תאוצה שהיא סוג של קפיצה בזמן ובמהלכה ממש מרגישים איך הצמיג האחורי משאיר חלקי גומי על האספלט בעוד הקדמי מפרפר באוויר. זה אופנוע שחווית הרכיבה בו אינה דומה כלל למה שאיזשהו אופנוע רגיל יכול לתת. 21 קג"מ, באופנוע, וכולם זמינים במלואם עם הנגיעה במצערת – אלה דברים, ובכן, שאין לכלי רגיל.
כמה פרטים
זהו אופנוע נייקד, אבל הוא כבד (260 ק"ג). מרגישים את זה בעיקר עם העלאת הרגלית, פחות תוך כדי רכיבה. לאופנוע סוללה של 21.5 קוט"ש והטווח השתפר במעט; היצרן טוען ליותר מ-400 ק"מ ברכיבה עירונית או עד 120 ק"מ ברכיבת אוטוסטרדה מהירה.
ניתן לטעון את האופנוע בטעינה ביתית, הדורשת עד 5 שעות למילוי מלא לסוללה ועד לטעינה מהירה שבה כל דקה מוסיפה 6.7 ק"מ רכיבה; לפי היצרן זו הטעינה המהירה ביותר לאופנוע חשמלי. המשמעות היא שניתן לרכוב מתל אביב לירושלים וחזרה, בוודאי עם טעינה קצרה בחניון.
יתרון נוסף הוא במרווח הטיפולים ובמחירם. הראשון נעשה ב-30,000 ק"מ ומחירו 500 שקלים בלבד, והשני לאחר 45,000 קילומטרים. המחיר הזול נובע מכך שהדברים היחידים המוחלפים בטיפול הם נוזל בולמים ונוזלי קירור. בנוסף, בלאי הבלמים פחות בגלל השימוש בבלימת מנוע, ואפילו גלגלי השיניים של הרצועה מתבלים פחות בגלל שאין שילוב הילוכים.
מחיר האופנוע הוא 128,000 שקלים, ומשם אפשר לשדרג עוד; קונפיגורטור מאפשר להחליף לבולמים משופרים של אוהלינס, חישוקי טריקולור ועוד ועוד.
היצרן האיטלקי, שהאופנועים שלו שימשו עד השנה את מוטו E, ממשיך קדימה עם אקספריצה, אופנוע אדוונצ'ר מסקרן שינחת בקרוב בארץ.
בינתיים צפה לה השאלה המתבקשת: מדוע יצרני הדו-גלגלי הגדולים, ובניגוד ליצרני המכוניות, אינם פונים לתחום החשמל, כאשר ברור לכולם שזה העתיד.
בכל אופן, אנרג'יקהEsse esse 9+ RS הוא כלי שמספק חווית רכיבה גדולה למי שטווחי הרכיבה ואפשרויות הטעינה מתאימים לו.