להלן דירוג המכוניות הנמכרות בסגמנט הסופרמיני ב-2022:
מאזדה 2 – 6,941 יח'
יונדאי i20 – עם 4163 יח'
מיצובישי ספייס סטאר – 3,618 יח'
סיאט איביזה – 1,943 יח'
טויוטה יאריס – 1,910 יח'
ובכן, כפי שאתם רואים בראש הטבלה, ובפער של 66% מהבאה בתור אחריה, מתייצבת מאזדה 2.
מדובר בנתון מפתיע למדי שכן הדור הנוכחי של הדגם וותיק מאוד במונחי התעשייה ונחשף לראשונה בשנת 2015 ומאז הדגם הספיק לעבור שתי מתיחות פנים. הסיבה להצלחה – עליה של 118% במסירות ביחס לשנת 2021 – נובעת, בין היתר, מבעיות מלאים של המתחרות אותן ניצלו היטב במאזדה.
אחריה מתייצבת יונדאי i20 עם 4,163 יח' שנמסרו – ירידה של כ-32.6% ביחס לשנת 2021, הרבה יותר מהקיטון הכללי בשוק. נזכיר כי בשנה הקודמת הקטנה של יונדאי הובילה את הטבלה בסגמנט והייתה המכונית ה-9 הנמכרת ביותר בדירוג הכללי.
מיצובישי ספייס סטאר – עוד מכונית וותיקה (נחשפה ב-2013) שנהנתה ממלאי זמין יחסית – מתמקמת במקום השלישי. נציין כי כשהושקה במקור התמקמה הספייס סטאר במשצבת של סופרמיני קטנה-יחסית, אולם עם השנים והעליה במידות היום היא כבר קרובה יותר לדגמים מסגמנט המיני.
את הטבלה סוגרות שתי מתמודדות מפתיעות (לרעה) – סיאט איביזה וטויוטה יאריס שבשנת 2021 התמקמו במקום השלישי והשני בהתאמה. שתי המכוניות הללו סבלו מבעיות בקווי הייצור אשר האטו את המסירות והובילו לירידה של 58.5% במסירות איביזה השנה ואת של יאריס בכמעט 66%. אגב, שיווקה של יאריס נעצר לגמרי וטרם חודש נכון לכתיבת שורות אלה.