לנצ׳יה הציגה את אפסילון החדשה, הדור הרביעי לסופרמיני (סגמנט B) של היצרנית, מוקדם יותר השנה וכבר הכריזה כי תוצג בעתיד גרסה חמה וספורטיבית עם הנעה חשמלית. כעת חושפת היצרנית קצת תמונות ופרטים על אותה גרסה חמימה שתגיע לכבישים בשנת 2025. בלנצ׳יה מציינים כי בעתיד הקרוב יחשפו שתי מכוניות נוספות – דורות חדשים לגאמה ודלתא – וגם הן יזכו לגרסאות HF ספורטיביות.

כצפוי, חיצונית זוכה ה-HF לשינויים המתבקשים מגרסה ספורטיבית אולם נראה כי בלנצ׳יה החליטו ללכת בכיוון בולט ונועז למדי. המופע הכולל אגרסיבי במידה בזכות ניפוחי מרכב בולטים למדי, פגוש אגרסיבי עם דמוי סבכה גדול, צביעה דו-גוונית, חישוקים ספורטיביים למראה ועוד.

לנצ׳יה אפסילון
צילום: לנצ׳יה

בסביבת הנהג נעשו השינויים המקובלים: גלגל ההגה זוכה לתג HF, בלנצ׳יה גם שילבו את לוגו הפיל האייקוני מן העבר ברחבי התא, הדיפונים שונים המושבים ספורטיביים למראה ועוד. 

היצרנית עדיין שומרת את הקלפים קרוב לחזה בכל הקשור למערכת ההנעה. עם זאת, בלנצ׳יה מאשרים שוב כי למנוע החשמלי יהיה הספק של 240 כ״ס והוא יספיק כדי להאיץ את הלנצ׳יה הקטנה ל-100 קמ״ש ב-5.8 שניות בלבד.

לנצ׳יה אפסילון סביבת נהג
צילום: לנצ׳יה
 

חוזרת לראלי

בתוך כך בלנצ׳יה מכריזים על חזרתם לעולם הראלי. בשלב זה תציע היצרנית גרסה ייעודית למרוצים בקטגוריית ׳R4ֿ/ראלי 4׳ לרכישה ע״י קבוצות ונהגים פרטיים, רחוק מאוד מימי הזוהר של היצרנית. ובכל זאת, המהלך עשוי להיות תחילת הדרך לחזרתה לזירה החמה בתחום. אפשר רק לקוות.

לנצ׳יה אפסילון ראלי
צילום: לנצ׳יה

בכל מקרה, מכונית הראלי החדשה מכונה לנצ׳יה אפסילון ראלי 4 HF והיא מבוססת כמובן על אפסילון המוכרת. בניגוד ל-HF הסדרתית והחשמלית, לגרסת הראלי מנוע בנזין מוגדש-טורבו בנפח 1.2 ל׳ (3 ציל׳). המנוע הקטן מפיק 212 כ״ס, ההנעה קדמית והתיבה היא ידנית עם חמישה הילוכים. לשיפור העברת הכוח ללנצ׳יה הקטנה דיפ׳ מוגבל החלקה מלפנים וכמובן היא עומדת בתקינת FIA מלאה.

לנצ׳יה אפסילון 2024
צילום: לנצ׳יה