בפעם הראשונה בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים באירופה (B-SUV), שנחשב לרווחי במיוחד, ניצב דגם היברידי בצמרת טבלח המסירות; טויוטה יאריס קרוס היברידי עקף את פולקסווגן טי-רוק והתייצב בפסגה בחישוב ארבעה חודשים אחרונים, עם 66,174 מכירות, כך על פי נתונים של חברת המחקר Dataforce. הפער בינו לבין ה-טי-רוק זניח ומסתכם ב-1,500 יחידות, אולם שניהם חוו ירידה של 1.6% ו-3.4% בהתאמה בין ינואר-אפריל.

במקום הרביעי מתייצב פיג'ו 2008 עם גדילה של 14% ובמקום החמישי פורד פומה עם צמיחה בשיעור כפול מהצרפתי באותה התקופה. דאצ'יה דאסטר מדורג 5 עם 56,631 מסירות ואחריו רנו קפצ'ר. סוגר את העשיריה הראשונה MG ZS עם 33,960 מסירות. 

היאריס קרוס בהנעה היברידית לא רק היה הפופולרי ביותר בתקופה זו, הוא גם הרכב ההיברידי הנמכר בכל הקטגוריות, ואין זה מפתיע כאשר 94% מסך המכירות של היאריס-קרוס הן של דגם הכלאיים. נתח השוק של הרכב ההיברידי גדל בקבוצה זו בשיעור של 16% בחודשים לעיל, בין היתר עם תרומה משמעותית מצד רנו קפצ'ר ההיברידי וניסאן ג'וק הייבריד, שביחד הוסיפו לקבוצה 10,000 יחידות.

פולקסווגן T-רווק
צילום: אוהד אלגוב

הביקוש למנועי דיזל (6.5%) הולך וקטן, הנעה חשמלית מלאה (5.4%). מנועי בנזין הם עדיין הבחירה המועדפת עם למעלה מחצי מיליון מסירות. דגמי פלאג-אין מהווים רק 0.4%, או ירידה של 53% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

נקודות נוספות שעלו במסגרת הנתונים, מצביעות על הצלחה לא מבוטלת גם לג'יפ אוונג'ר. רכב הכביש שטח של מותג השטח האמריקני הוסיף 22,799 מסירות בהשוואה לאשתקד, אולם גם במקרה זה, רוב המכירות הן של מנוע הבנזין, ה-1.2 ל' טורבו ולא של הנעה אלטרנטיבית. ב-ג'יפ חווים כרסום מתמשך במכירותיו של רנגייד לאור הצלחת אוונג'ר, ולמעשה ממתינים ליורשו שיצא לדרך ב-2026 על רצפת ה-STLA של סטלנטיס.

ג'יפ אוונג'ר
צילום: אלי שאולי
 

שינויים משמעותיים בקו הדגמים

יצרני הרכב מבינים את החשיבות הכלכלית שבהטמעת מערכות הינע היברידיות בסגמנט ה-B-SUV ולראייה, השוק נערך לקלוט שורה של דגמים אסטרטגיים; בחודשים הקרובים נתוודע אל פורד פומה חשמלי, דאצ'יה דאסטר היברידי, אופל תציג את הפרונטרה, סיטרואן משיקים e-C3 וחברת MG אמורה לחשוף את ה-ZS החדש, היברידי, שיכלול גם דגם בנזין מסורתי. בשנה הבאה, יתווסף לתחרות גם סקודה אפיק החשמלי, עם טווח נסיעה של כ-400 ק"מ.