הדור הרביעי של מיני נחשף לראשונה בספטמבר 2023 במרכב 3 דלתות ובגרסה חשמלית. בהמשך הוצגה גרסת הבנזין – וגרסה זו למעשה משתמשת בפלטפורמה שונה לגמרי – גם היא במרכב 3 דלתות. כעת, מרחיבה מיני את המבחר עם הצגת מרכב 5 הדלתות לגרסאות הבנזין של מיני קופר. מרכב 5 דלתות למהדורה החשמלית צפוי גם הוא להיחשף בהמשך.
 

מיני סופרמיני

המעבר למרכב 5 הדלתות הביא, כמובן, לשינויים במידותיה של המכונית הקטנה. מיני קופר במרכב 5 דלתות מתמקמת בצורה יותר ברורה בסגמנט הסופרמיני (סגמנט B).

עכשיו גם עם 5 דלתות: מיני האצ'בק נחשפה רשמית
צילום: מיני

אורכה של מיני קופר 5 דלתות עומד על קצת יותר מ-403.5 ס"מ, תוספת של כ-17 ס"מ ביחס למרכב הקצר. בסיס הגלגלים זכה גם הוא לתוספת של לא פחות מ-7.2 ס"מ לסך של כמעט 257 ס"מ – נתון מקובל הנמצא בצד הנדיב של הסגמנט. הרוחב (174 ס"מ) והגובה (146 ס"מ) כמעט זהים לאלה של מרכב 3 הדלתות. תוספת הסנטימטרים אפשרה להגדיל את נפח תא המטען שעומד כעת על 275 ל', 65 ל' יותר. 

כמובן, השינויים במידות המרכב הובילו גם לשינויים בהופעה. במבט מלפנים ומאחור המופע כמעט זהה בין גרסאות המרכב, כאשר ההבדלים באופן טבעי בולטים במבט מן הצד. למיני 5 דלתות מראה מוארך המייצר מופע פחות דינאמי ומעט יותר מיושב.

עכשיו גם עם 5 דלתות: מיני האצ'בק נחשפה רשמית
צילום: מיני

סביבת הנהג דומה עד זהה בין הגרסאות, וזה כולל מפתח דיגיטלי, תצוגה עילית ואת מסך המולטימדיה (OLED) החדש והעגול של היצרנית בקוטר 24 ס"מ. זה מונע ע"י הממשק העדכני של היצרנית (דור 9) שכולל אפליקציית ניווט מובנית, קישוריות אלחוטית לאנדרואיד ואפל ועוד. 

היצע המנועים זהה וכולל בשלב זה שני מנועים טורבו-בנזין. הראשון הוא מנוע ה-1.5 ל' המוכר של היצרנית (3 ציל') המפיק כעת 156 כ"ס והשני הוא מנוע ה-2.0 ל' (4 ציל') המפיק 204 כ"ס. שני המנועים משודכים לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים וההנעה קדמית. הביצועים מעט פחות טובים: 8.0 שניות ו-6.8 שניות ל-100 קמ"ש, בהתאמה – כ-0.3 שניות יותר מהגרסאות המקבילות במרכב 3 דלתות.

עכשיו גם עם 5 דלתות: מיני האצ'בק נחשפה רשמית
צילום: מיני