אודי, יצרנית מכוניות היוקרה מגרמניה, הכריזה על מתיחת פנים ראשונה ל-e-tron GT אשר הושקה לראשונה בשנת 2021. העדכון כולל בעיקר מערך חשמלי חדש הכולל מנועים וסוללות מעודכנים לשיפור הביצועים, הטווח והספק הטעינה המהירה. עדכונים אלה מגיעים חודשים ספורים לאחר שהוצגה האחות לבית פורשה, הטייקאן, שעברה מסכת שיפורים דומה.

אודי e-tron GT מתחדשת: עד 925 כ
צילום: אודי
 

חשמל תחילה

כאמור, עיקר השינויים מתרכזים במערכת ההנעה – וזו שודרגה באופן ניכר במסגרת העדכון. כעת, כל הגרסאות נהנות ממנוע קדמי המציע יעילות משופרת ללא שינוי בהספק (239 כ"ס). הגרסאות הבכירות זוכות עם למערך שליטה חשמלי משופר המאפשר פריקת זרם גדול ומהירה יותר. מאחור ישנו מנוע חדש לחלוטין המפיק כעת 564 כ"ס, תוספת של עד 129 כ"ס ביחס למנוע היוצא ובאודי מוסיפים שהוא גם קל יותר בכ-10 ק"ג. ההספקים המצוינים הם למצב מתמשך, כאשר במצב 'בוסט' ישנה אפשרות להספק רגעי גבוה יותר.

היצע הגרסאות כעת כולל שלוש (רק שתיים בעבר). בבסיס גרסת 'S' כפולת הנעה עם הספק מירבי רגעי של 679 כ"ס, 149 כ"ס יותר מהגרסה היוצאת ואפילו יותר מאשר 'RS' הקודמת (646 כ"ס). גרסת ה-RS החדשה מעמידה הספק מירבי של 856 כ"ס, 210 כ"ס יותר מזו היוצאת. בראש המבחר עומדת כעת גרסת 'RS פרפורמנס' החדשה לה הספר מירבי של 925 כ"ס – ובכך היא הופכת למעשה למכונית הסדרתית החזקה ביותר שייצרה אודי מעולם.

אודי e-tron GT מתחדשת: עד 925 כ
צילום: אודי

הביצועים, בהתאם, טובים מאוד וטובים מאלה של הגרסאות היוצאות: 3.8 שניות (4.1 שניות בעבר), 2.5 שניות (3.3 שניות) ו-2.5 שניות בהתאמה בתאוצה ל-100 קמ"ש. המהירות המירבית של גרסת S מוגבלת ל-245 קמ"ש בעוד צמד גרסאות ה-RS מסוגלות לרשום 250 קמ"ש מירביים. לנו רק נותר לתהות מתי תציג אודי גרסה סופר-ספורטיבית מקבילה לזו של פורשה טייקאן GT.

גם הבלמים שופרו, וטוב שכך לאור השיפור בביצועים. ראשית, מערך הבלימה הרגנרטיבי מסוגל כעת לעוצמה של עד 400 ק"ו במקום 290 ק"ו "בלבד" בעבר. באודי מציינים כי לא רק שעוצמת הבלימה שופרה, אלא גם שגם היעילות בהמרת האנרגיה לחשמל ויכולת הטעינה של תאי הסוללה גבוהות מבעבר. בלמי הדיסק ה"רגילים" גדולים מבעבר (אודי לא ציינו בכמה), וגרסאות ה-RS זוכות לדיסקים בציפוי של תרכובת טונגסטן-קרביד. בלמי דיסק קרמיים מוצעים עדיים כאופציה.

אודי e-tron GT מתחדשת: עד 925 כ
צילום: אודי

הצד האחרון של המשוואה החשמלית כולל סוללה חדשה, ככל הנראה זהה לזו שיש בטייקאן. למרות שגודל המארז זהה, הסוללה החדשה מציעה צפיפות אנרגטית גבוהה יותר: 105 קוט"ש ברוטו (97 קוט"ש נטו) במקום 93.4 קוט"ש (ברוטו) בלבד בעבר. היא גם קלה יותר בכ-9 ק"ג ואל החסכון הזה ניתן להוסיף 2.3 ק"ג שירדו בזכות תכנון חדש למערך הטעינה. ואם הזכרנו אותו, הספק הטעינה המהירה המירבי עומד כעת על 320 ק"ו, שיפור של 50 ק"ו ביחס לדגם היוצא – מספיק לטעינה מ-10-80% בכ-18 דקות בלבד. טעינה ביתית אפשרית עד 11 ק"ו וכאופציה בתוספת תשלום ניתן לשדרג למערך בהספק 22 ק"ו.

שיפורים אלה ונוספים מאפשרים ל-GT החדשה טווח נסיעה מירבי של עד 609 ק"מ, אולם נציין כי באודי לא ציינו באיזו גרסה מדובר (ככל הנראה גרסת S). בכל מקרה, מדובר בשיפור של עד 140 ק"מ, בהתאם לגרסה.

אודי e-tron GT מתחדשת: עד 925 כ
צילום: אודי
 

גם דברים אחרים

העיצוב החיצוני זכה לרענון קליל ביותר, ועיקר העבודה נעשתה על מנת לבדל בין גרסת הכניסה לגרסאות ה-RS החדשות אשר זוכות לחזית אגרסיבית וספורטיבית יותר.

בסביבת הנהג מציינת אודי גלגל הגה, מושבים, ספי דלתות שעוצבו מחדש, חתימת תאורה חדשה בפתיחת הדלתות ועוד. מעבר לכך, מגוון הדיפונים והריפודים הניתנים לבחירה רוענן ותאורת האווירה עודכנה.

אודי e-tron GT סביבת נהג 2024
צילום: אודי

מערך המסכים שודרג גם הוא ו-GT המעודכנת תגיע עם לוח מחוונים ומסך מולטימדיה הכוללים ממשק עדכני יותר. בהתאם לגרסה, המערך החדש יציג נתונים נוספים שלא היו זמינים בעבר (טמפ' הסוללה, למשל) ולגרסאות ה-RS ממשק מותאם וייחודי עבורן.

כל הגרסאות מוצעות כעת כסטנדרט עם מערך מתלי אוויר חדש, וכאופציה ניתן לשדרג לגרסה אדפטיבית ומתקדמת יותר. כבעבר, בתוספת תשלום ניתן לבחור באופציה להיגוי אחורי אקטיבי להרחבה נוספת של היכולת הדינאמית.

אודי e-tron GT מתחדשת: עד 925 כ
צילום: אודי