זה לא תמיד המקרה, ואף יצרן לא יודה בכך. אבל לעתים, מכוניות חדשות, בשנתן הראשונה על הכביש עשויות לסבול מבאגים וכשלים בחומרה שמתגלגלים לתלונות ואף לביטול עסקאות.

כך למשל, לאחרונה עם כמות קטנה אבל ווקאלית של בעלי וולוו EX30 אשר רכשו אותו באנגליה. על פי הפרסומים, לקוחות של רכב הפנאי החשמלי מדווחים על סדרה של בעיות, החל מצגים מושבתים, פקדים לא תקינים בגלגל ההגה וכן מערכות טעינה שהפסיקו לעבוד כראוי. מספר קטן של לקוחות אף הרימו ידיים וביקשו החזר מלא.

וולוו EX30
צילום: וולוו

השימוש במוניטורים, עם מערכת אחורית שלמעשה שולטת כמעט על כל הפונקציות ברכב - מזגן, מגבים, תאורה, טעינה, בטיחות, בהחלט מעמידה את הנהג מול תסכולים ואולי סכנות, אם הנושא לא מטופל כהלכה.

אלא שוולוו לא המציאה את הגלגל במקרה הזה, ואינה חלוצה של הטרנד, ובכלל תעשיית הרכב, נוטעת אמון מופרז במולטימדיה כמעין "מוח" המרכז את כל הפיצ'רים שמתפעלים את המכונית. מבחינת המותגים, עדכוני OTA, או מקוונים מרחוק, בעידן של הרכב החשמלי ה"חכם", פותרים את הבעיה. כלומר מבחינת היצרן, אין צורך להגיע פיזית למרכזי השירות.  

"יש לקוחות באנגליה שרשאים לנצל את זכותם כצרכנים ולהחזיר את המכוניות בהתאם להתפתחויות והתקלות", כך דוברות וולוו בבריטניה. "וולוו תמשיך לתמוך בלקוחות שלה בכל שנות הבעלות, ואנחנו מעודדים, גם ברקע דברים אלו מהרבה מאוד פידבקים חיוביים לגבי ה-EX30. אנחנו יודעים שזה לא מה שהם מצפים במכונית וולוו, ואנחנו עובדים כדי לתקן את התקלות במהירות האפשרית".  

חבלי לידה ובאגים: וולוו EX30, הצלחה גדולה לצד מחלוקות
צילום: וולוו

בה בעת, יש לציין כי ה-EX30 הפך לאחד הכלים המבוקשים ביותר בקרב הרכבים החשמליים בכלל ובסוגת רכבי הפנאי החשמליים בפרט. הוא הרכב השלישי הנמכר ביותר באירופה עם 35,000 יחידות, אחרי טסלה מודל Y וטסלה מודל 3. בחודש מאי האחרון, אף דורג במקום השני ונושף בעורפם של האמריקנים באדיקות.  בישראל, נמסרו מיום שיווקו בסוף 2023, מעל 300 יחידות. 

השפעות שליליות על מכירות ה-EX30, מדווחות לאחרונה בשל המכסים של ארה"ב נגד כלים המיוצרים בסין ומיובאים לאמריקה; ה-EX30 מיוצר ב-Zhangjiakou, ולכן בוולוו נענשים במיסוי מלא של 100%. אי לכך, החליטו לאחרונה כי השיווק של ה-EX30 בארה"ב יידחה בשנה, לאחר שוולוו תחל את ייצור במפעל בבלגיה, משם נשלחות המכוניות לאירופה.