כפי שדיווחנו כאן לפני כמה שבועות, פורד תחזק את האקספלורר החשמלי עם גרסה נוספת - רכב פנאי דמוי קופה חדש עם שם ישן, העונה לשם קאפרי. אתמול בלילה (ד') חשפה החברה האמריקנית את התוצאה, ולמרות שהגשר בין הדגם החדש לקאפרי המיתולוגית רופף לגמרי, בפורד מקווים שהנוסטלגיה, כפי שנעשה עם הפומה, תמשוך את הקהל בחזרה. 

הקאפרי החדש, כמו הדגם המקורי מ-1969, יצא ממפעל הייצור של החברה בקלן, גרמניה, והוא צפוי להיות קצת יותר יקר מהאקספלורר באירופה, היינו תג מחיר שיחצה את קו ה-51 אלף יורו, בכפוף לחבילה. הבסיס של המכונית נגזר מתוך הקשר הטכנולוגי שנרקם עם פולקסווגן, בתכילתו - שלד ה-MEB המודולארי, המוקדש למכוניות חשמליות, כך שהוא מותאם לשווקים גלובליים.

פורד קאפרי
צילום: יצרן

הרצפה משותפת לשלל דגמים של קונצרן פולקסווגן, ואפשר לראות בקאפרי דמוי הקופה מקביל לפולקסווגן ID.5 ועם תאומים בקופרה, סקודה וכדומה. בפורד בידלו אותו בעיצוב רטרו-טק עם קווים ספורטיביים שיזכירו, במעט את הנוכחות של הקאפרי המקורית, אם כי עם מרווח גחון גבוה וסוגיות של מרכז כובד, אין לצפות פה לביצועים עוצרי נשימה בכביש המתפתל. 

לקאפרי, אורך כולל של 4.63 מ', בסיס גלגלים של 2.72 מ', רוחב של 1.87 מ', תא מטע של 572 ל', כולל 17 ליטרים נוספים של תאי אחסון בקבינה (חשוב מאוד). בקרביים שלו, צמד מערכות הינע: גרסת הנעה אחורית עם 286 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-6.4 שניות, או גרסה כפולת מנועים חשמליים עם תפוקה מרבית של 340 כ"ס, אשר מפחיתה שנייה שלמה בהאצה מהמקום ל-100 קמ"ש. המהירות המרבית - 180 קמ"ש. 

פורד קאפרי סביבת נהג
צילום: יצרן

טווח נסיעה

הסוללה, 77 קווט"ש, אותה חולק עם האקספלורר, תחלץ עבור הנהג טווח נסיעה מרבי של 627 קילומטרים לפי מחזור תקני WLTP, ובגרסת ההנעה הכפולה, בקרת המתח מסוגלת לקבל הזנה של 185 קילוואט, כך שניתן להשיב לסוללה כמעט מלוא הקיבולת המעשית (עד 80%) בפרק זמן של 27 דקות לדברי פורד. משקל הרכב, נע בין 2.1-2.2 טון. 

חלל הנוסעים משתמש במוטיב של האקספלורר, וכמו רוב המותגים מבסס את הנדסת האנוש סביב טאבלט אורכי 14.6 אינץ' שמרכז בתוכו את כל הפונקציות החיוניות. ברשימת התוספות שלו תמצאו מצלמות 360 מעלות, בקרות הגנה אקטיביות, חימום ומיזוג מושבים ועוד. בתוספות אופציונליות - חישוקים מוגדלים ל-20 אינץ', במת סאונד של באנגד אנד אולפסן, תצוגה עלית, תאורת אווירה ותקרה פנורמית.

בפורד ימצבו את הקאפרי מול טסלה מודל Y, פולסטאר 2, סמארט 3 וכל מי שקולע במידותיו לקטגוריה החשמלית של רכבי הפנאי בסגמנט D. מוקדם מאוד לדבר על שיווק בישראל בשלב זה. 

פורד קאפרי הוצג. חשמלי דמוי קופה, טווח מרשים
צילום: יצרן