קצת לפני ההשקה הישראלית של יונדאי אינסטר, שתיערך ברבעון א' או ב' בשנה הבאה, יונדאי הכריזה על קו אבזור חוויתי שיגדיל את הביקושים: אינסטר Cross. ליונדאי יש ניסיון עם הלבשה של מהדורות "הרפתקניות" בנראות וביצוע על רכבים מסורתיים כפי שעשתה עם יונדאי i20 קרוס, ועל כן גרסת הפנאי של האינסטר מגובשת על אותה פרקטיקה והופכת אותו לעכבר שבילים צבעוני. 

במסגרת זו, הפגושים הקדמיים והאחוריים עוצבו מחדש, וחישוקי הסגסוגת בגודל 17 אינץ' עם עיצוב מיוחד ועיטור שחור מובלט מוסיפים בידול. גם מסילות הגג, הן חלק מחבילת התיור הייחודית שלה ותורמות לחספוס. מה עוד? פלטת הצבעים של גרסת הקרוס כוללת גוון ייחודי של 'ירוק אמאזון', וחמישה שילובים עבור מי שרוצה צבע דו-גווני עם גג שחור.

העליצות שבחוץ מתכתבת עם מה שבפנים; האינסטר קרוס מציע גם שילוב צבעים אקצנטרי משהו בסביבת הנהיגה והנוסעים: בד אפור מודגש עם פרטים צהובים בגוון ליים, אותם ניתן למצוא גם בלוח המחוונים. כל המושבים ניתנים לקיפול, וגם המושבים בשורה השנייה ניתנים לקיפול ביחס של 50:50 וניתן להזיזם על מסילה כדי לשפר את נפח תא המטען שמציע 351 ל'.  

מה בקנה? סוללה של 42 קוט"ש תהיה ברמה התקנית, אולםולקוחות יכולים לבחור בגימור אופציונלי המשדרג אותם אל סוללת 49 קוט"ש. כך או כך, ההנעה מסופקת על ידי מנוע חשמלי בודד המפיק 71 קילוואט (97 כ"ס) בגרסת הכניסה ו-85 קילוואט (115 כ"ס) עם סוללת 49 קילוואט. זו האחרונה, מניבה 355 קילומטרים עד התרוקנות, כאשר צריכת האנרגיה מוערכת על ידי יונדאי ב-15.3 קוט"ש/100 ק"מ לפי תקן WLTP.

יונדאי אינסטר יוצא לטיול
צילום: יצרן

ניתן לטעון את הסוללה בין 10 ל-80 אחוזים תוך כ-30 דקות במסוף מהיר. לאינסטר גם וויסות אנרגיה חכם לניהול הבקרות החשמליות: "מערכת חימום סוללה ומשאבת חום יעילה ביותר משפרים את זמני הטעינה וטווח הטעינה", נכתב. לאינסטר גם פונקציית פריקה חיצונית עבור מכשירים אלקטרוניים (230 וולט) בתוך הרכב ומחוצה לו, המאפשרת טעינה דו-כיוונית של אופניים חשמליים, קורקינטים חשמליים או ציוד מחנאות, למשל.

היצע מערכות הסיוע והבטיחות לנהג כולל את ה-Highway Assistant 1.5, השומרת על הנתיב במרחק בטוח מהרכב מלפנים ובמידת הצורך מתאימה את המהירות למהירות המותרת הנוכחית. כמו כן כלולה מערכת בקרת שיוט אדפטיבית מבוססת ניווט השומרת על מהירות מוגדרת ומרחק מוגדר מהרכב מלפנים, וכן סייען בלימת חירום אוטונומי בעל זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים ופונקציית פנייה.

יונדאי אינסטר יוצא לטיול
צילום: יצרן

ייצור אינסטר ברמת הגימור Cross במפעל הקוריאני של יונדאי אמור להתחיל בסוף השנה הנוכחית. ערכים בסיסיים טרם נחשפו, אך הדגם מבוסס כמובן על המקור ללא שינוי;  אורך של 3.8 מטר, רוחב של 1.6 מטר, גובה של 1.5 מטר ובסיס גלגלים של 2.5 מטר, כלומר מוצב בין המכוניות העירוניות המסורתיות של סגמנט A לבין הדגמים הגדולים יותר של סגמנט B. 

בקרוב נפגוש את האינסטר הרגיל בהשקתו באירופה. לישראל, כאמור יגיע במחצית הראשונה של 2025, כך על פי היבואנית לישראל כלמוביל. דגם ה-Cross בהחלט נמצא על הכוונת המקומית.