כמו המכוניות החשמליות Ioniq 5 ו-Ioniq 6, ה-9 מבוסס על "הפלטפורמה המודולארית החשמלית-גלובלית (E-GMP) של קבוצת יונדאי. הצצה מאוד מוקדמת לדגם אב טיפוס של ה-9 נעשתה לפני כמה שנים תחת השם Ioniq 7, אולם על פי הדיווחים, הוא נשלח לכביש בתור Ioniq 9 על מנת לא להיתפס כנחות מה-EV9, איתו הוא חולק סטטוס ומכללים, וכן חלק מהמידות (א-5.1 מ').
"העיצוב של יונדאי איוניק 9, המתואר במונח 'אירוסטטי', הוא שילוב של ביצועים אווירודינמיים ותחכום אסתטי", אמר היצרן. "דגם זה שואב השראה מהקירות החיצוניים החלקים והפנים המרווחים והנעימים של סירות ואוניות. עם קו הגג המעוגל בעדינות ובסיס גלגלים מורחב, ה-Ioniq 9 מציע מספיק מקום גם לנוסעים בשורת המושבים השלישית".
אלמנטים של קונספט 7 (בתמונה) שהוצגו בשנת 2021 יישמרו, כולל חתימות התאורה והפגושים. החלונות חסרי המסגרת ודלתות המכונית ישתנו. אבות הטיפוס של Ioniq 9 מתרחקים מרכב הראווה ונבנו עם קורות B ו-C מסורתיות וידיות דלת קונבנציונליות, והוא צפוי כמו ה-EV9 להיות אחד מכלי הרכב הנוחים מסוגו, כולל פונקציות של מושבי קפטן עם הדומים נשלפים ומערכות עיסוי, בין היתר.
בדומה לקיה, ל-Ioniq 9 תהיה סוללת של 99.8 קווט"ש וכמו ב-EV9, תהיה תצורות מנוע יחיד של 200 כ"ס ו-378 כ"ס כפול מנועים (147/278 קילוואט) וטווחי נסיעה של עד למעלה מ-500 קילומטרים. אולם להבדיל מ-EV9, רכב הפנאי של יונדאי מגייס לשורותיו גרסת N ספורטיבית; ה-Ioniq 9 יצויד ב-472 קילוואט (641 כ"ס) וביצועים מאוד משכנעים, כך אומרים.
סביבת העבודה של האיוניק 9 לא חולקת דמיון עם רכבים חשמליים אחרים של יונדאי אלא דווקא מזוהה עם סנטה פה, על פי מקורבים למיזם. נמתין למהלך נובמבר כדי לקבל את מלוא הפרטים אודותיו. טרם ידוע מתי יגיע לישראל, כך על פי היבואנית כלמוביל. המחירים בכל אופן, צפויים להיות בגזרת ה-EV9.