כזכור, היא פותחה בשיתוף עם פורשה וחולקת בסיס (פלטפורמת J1) עם הטייקאן. זה אומר, כמובן, גם שימוש בתיבת שני הילוכים עבור המנוע האחורי; לרכב שני מנועים חשמליים כדי ליצור הנעה כפולה והוא יגיע כעת בשתי חבילות - ה-S הבסיסית יותר וה-RS פרפורמנס המושחזת.
פרופורציונלית, מדובר במכונית גדולה למדי אך נמוכה עם אורך של 499 ס"מ, 196 ס"מ רוחב ו-142 ס"מ גובה (138 ס"מ ל-RS). בסיס הגלגלים, נמתח על פני 290 ס"מ. לתא המטען, נפח של 405 ליטרים (350 ליטרים ב-RS) אך גם תא קדמי עם נפח של 85 ליטר (פראנק) זמין לנשיאת חפצים. המשקל, 2310 ק"ג או 2320 ק"ג ל-RS.
ההספקים עלו משמעותית, והם מתחילים כעת ב-680 כ"ס במצב תגבור לפרק זמן קצוב ( 530 כ"ס בעבר) ומגיעים ל-925 כ"ס ב-'RS פרפורמנס' שהינה המכונית הסדרתית החזקה ביותר שאודי ייצרה מעולם. נתון המומנט עומד על 75.5 קג"מ או 104.7 קג"מ בהתאמה. כל זה, מניב האצה ל-100 קמ"ש ב-3.4 ש' או 2.5 ש' בהתאמה (בשני המקרים במצב 'בוסט'). המהירות המרבית מוגבלת ל-245 קמ"ש או 250 קמ"ש.
הסוללה החדשה גדלה ל-90 קוט"ש נטו לעומת 83.7 ועדיין היא קלה בתשעה קילוגרמים בזכות שיפור מערך הקירור. מערך הבלימה הרגנרטיבית שופר והטווח גדל משמעותית - 565-609 ק"מ או 533-592 ק"מ בהתאמה (הטווח בגרסאות הישראליות טרם נקבע) (לעומת 470-490 ק"מ בעבר). הטעינה המהירה שופרה מ-270 ל-320 קילוואט.
גם מערך המתלים עודכן עם קפיצי אוויר חדשים (שני תאים לעומת שלושה בעבר) ובשתי הגרסאות היגוי אחורי ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה.
רשימת האבזור ארוכה: תאורת לד מטריקס, גג זכוכית בעל מראה ייחודי שניתן לאטימה אלקטרונית, ספוילר מתרומם חשמלית, חישוקי "20, פתיחה חשמלית לדלת האחורית, צג "10.1, מחוונים מוקרנים, מצלמות היקפיות, מושבי ספורט קדמיים עם תפעול כיוון חשמלי ואוורור, הגה מתכוון חשמלית, ריפוד ודיפון מעור נאפה, מפתח חכם ועוד.
ל-RS גם חישוקי "21, שילוב תאורת לייזר, תצוגה עילית ועוד. האבזור הבטיחותי מלא וכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
המחיר הוא 979,000 שקלים או 1,390,000 שקלים ל-RS.