ה-A1 הייתה על הכוונת של אודי כבר תקופה ממושכת, גם Q2, לא רק בשל פערי הביקוש בין הראשונה לבין רכבי הפנאי של החברה, אלא גם משום שהנהלת הקונצרן מבקשת ליצור מרווחים בין הדגמים הבסיסיים של אודי לבין רכבי הנוסעים של פולקסווגן, כמו למשל הגולף שמתומחרת באירופה ב-25 אלף יורו, סכום כמעט זהה ל-A1 (ללא קשור למידותיה).
בראיון שהעניק בכיר פולקסווגן/אודי לשעבר מרקוס דוזמן לעיתון הגרמני 'האסלדבלט' לפני שנתיים, סימן את ה-A1 וה-Q2 כמי שלא יהיו חלק מפני המותג בשנים קדימה, על אף חשיבותם. "החלטנו שלא יהיה להם המשך אחרי סיום הקדנציות, שכן אודי צריכה להתמקד רק ברכבי פרמיום ברמה הגבוהה ביותר".
באודי החלו בשנים האחרונות לצמצם את השורות וקברו דגמים לא רווחים - רכבי קופה, ה-A5, גם TT, וכן ה-R8, אולם היו לא מעט התחבטויות לגבי ה-A1, שכן מדובר בדגם שמיועד לקהלים צעירים. הקו המנחה הוא שבעקבותיו יוכלו, בעת התבגרותם להשאר נאמנים למוצר ולהתקדם לרכבים יקרים יותר ולא לצאת ממאגר הרוכשים הפוטנציאלי.
בשורה התחתונה, אודי נערכת לשינויים אסטרטגיים יסודיים, אשר רובם מרוכזים במעבר לרכבים חשמליים. ואולם, בהחלט ייתכן שנראה את ה-A1 חוזרת בשם אחר, ועם סוללה ברצפה לאחר 2025. בינתיים, היא לא הולכת לשום מקום.