המשמעות היא שהקרב על המקום הראשון באליפות היצרנים בין מקלארן ובין פרארי – הפער כעת 21 נקודות – יימשך עד למרוץ האחרון של העונה שייערך באבו דאבי ביום ראשון הקרוב (8.12), כך גם ביחס לקרב על המקום השני באליפות הנהגים עם פער של 8 נקודות בין נוריס (מקלארן) ולקלר (פרארי).
ספרינט, רד בול לא
קרקס הגרנד פרי נחת בנסיכות הנפט לקראת אירוע מורכב ועמוס שכלל גם מרוץ ספרינט. הפתיחה כלל לא רמזה על הבאות, לפחות לא מבחינת ורסטפן ורד בול. ורסטפן לא היה בתמונה במקצה הדירוג למרוץ הספרינט ובמרוץ עצמו סיים שמיני.במרוץ זה התנהל הקרב על ההובלה בין שתי המכוניות של מקלארן לבין ג'ורג' ראסל במרצדס שפתח מהמקום השני אך נעקף על-ידי אוסקר פיאסטרי. נוריס שהוביל סייע לאורך המרוץ לפיאסטרי על-ידי כך ששמר על פער קטן ממנו. דבר זה אפשר לו לפתוח את כנף ה-DRS ולהפריע לראסל לעקוף אותו. בסיום הוא אף נתן לפיאסטרי לחצות ראשון את הקו, סוג של החזרת טובה על מרוץ הספרינט בברזיל. שני נהגי פרארי, קרלוס סיינז ולקלר, סיימו במקומות הרביעי והחמישי.
מרוץ, רד בול ממש כן
אל מקצה הדירוג התייצבה רד בול שונה ומשופרת, ממש כמו בחלק הראשון של העונה, כאשר ורסטפן נטל את המקום הראשון – לראשונה מאז הגרנד פרי האוסטרי שנערך בסוף יוני. אבל ורסטפן, שסופג בזמן האחרון לא מעט עונשין, הורד מהמקום הראשון בזינוק לשני בגלל נהיגה איטית מדי לפני הקפת הדירוג, ואילו ראסל פתח מהמקום הראשון.אלא שגם זה לא עצר את אלוף העולם היוצא והנכנס, שפתח היטב ושלט במרוץ. נוריס עקף אף הוא את ראסל והתמקם במקום השני. מכאן ועד אמצע המרוץ דלק נוריס אחרי ורסטפן ושמר על פער קטן. שתי יציאות של מכונית קוצבת באמצע המרוץ, אחת מהן כתוצאה משברים של מראה שהתפזרו על המסלול וגרמו לתקרים במספר מכוניות, השפיעו באופן משמעותי על המשך המרוץ.
אותן יציאות הגיעו בזמן מושלם עבור ורסטפן, נוריס ולקלר – בעוד ראסל, שהחליף מעט קודם את הצמיגים, סבל מעצירה איטית במיוחד בשל תקלה מביכה של מרצדס. מאחור היו אלה לואיס המילטון בסוף שבוע איום (הוא סיים במקום ה-12 אחרי שספג עונשין של זמן על פסילה בזינוק ועל נהיגה מהירה ברחבת הטיפולים), וסיינז שסבלו מתקרים. בין שפע העונשין שהוטלו על הנהגים, בלט זה של נוריס, שלא האט עם הנפת דגל צהוב שהוצא בשל אותה מראה שבורה; אגב, מי שהסב את תשומת לב השופטים לכך היה ורסטפן...
כל אלה הביאו לכך שעם סיום המרוץ היה זה פיאסטרי שסיים שלישי ועלה על הפודיום לפני ראסל שהצליח לשרוד עוד עונש של חמש שניות ולסיים לפני פייר גסלי באלפין, סיינז ופרננדו אלונסו באסטון מרטין. זו גאווניו בסאובר עשה היסטוריה קטנה. כאשר הביא נקודות ראשונות לקבוצה העונה עם המקום השמיני. הוא סיים לפני קווין מגנוסן שהיה תשיעי עם האס. נוריס שסיים עשירי הביא גם נקודה על ההקפה המהירה ביותר.
גרנד פרי קטאר, מסלול לוסיל, 1.12
1. מקס ורסטפן – רד בול
2. שארל לקלר – פרארי
3. אוסקר פיאסטרי – מקלארן
4. ג'ורג' ראסל – מרצדס
5. פייר גסלי – אלפין
6. קרלוס סיינז – פרארי
7. פרננדו אלונסו – אסטון מרטין
8. זו גאווניו – סאובר
9. קווין מגנוסן – האס
10. לנדו נוריס – מקלארן
אליפות הנהגים אחרי 23 מרוצים (מתוך 24 מרוצים)
1. מקס ורסטפן – 429 נק'
2. לנדו נוריס – 349 נק'
3. שארל לקלר – 341 נק'
4. אוסקר פיאסטרי – 291 נק'
5. קרלוס סיינז – 272 נק'
אליפות היצרנים אחרי 23 מרוצים (מתוך 24 מרוצים)
1. מקלארן – 640 נק'
2 פרארי – 619 נק'
3. רד בול – 581 נק'
4. מרצדס – 446 נק'
5. אסטון מרטין – 92 נק'