המכירות העולמיות של רכבים מחושמלים, היינו חשמל, היברידי ופלאג-אין גדלו ב-32.3% ל-1.83 מיליון, 100 אלף יותר מהשיא הקודם שנרשם בחודש אוקטובר. כך על פי נתונים חדשים שהתפרסמו באיטליה לגבי חודש נובמבר. על אף התחזית האופטימית שאולי נושבת בקרב היצרנים העוסקים בפיתוח הרכב החשמלי במסירות כמעט עיוורת, הנתונים משקפים מהיכן התרומה; 1.27 מיליון נמכרו בסין לבדה, שם הצמיחה הייתה בשיעור של 50%.  

הזינוק קשור כולו למכוניות להן מערכות הינע חשמליות או מתוגברות בחשמל. באחוזים, סין מייצגת כמעט 70% מהנתון הכולל, מה שכמובן מלמד עד כמה חשיבותה של המכונית החשמלית באירופה מלאכותית - ורובה מבוססת על רכבי פלאג אין בעיקר; באירופה, נמכרו 280 אלף רכבי פלאג-אין, ירידה קלה בהשוואה לנובמבר 2023, אך עלייה של 7.7% בהשוואה לאוקטובר. 

בארצות הברית ובקנדה, לעומת זאת, המכירות עלו ב-16.8% ל-0.17 מיליון ובשאר העולם הן היו יציבות. כשמסתכלים על הנתון השנתי המצטבר, המצב לא משתנה: בעולם נמכרים רכבים מחושמלים בהיקף של כ-15 מיליון יחידות - צמיחה של 25% ביחס לאשתקד. סין, מניבה גידול של 40% מתוך כלל הערכים ומטפסת לבדה ל-9.7 מיליון, בעוד אירופה נעצרה ב-2.7 מיליון (ירידה של 3%) ואזור ארה"ב וקנדה ב-1.6 מיליון - עליה של 10%. במדינות אחרות, המכירות הסתכמו ב-1.1 מיליון, עליה של 25%. 


השפעת הרכב החשמלי בעולם: בסין - עצומה. בשאר העולם - זניחה
צילום: BYD

הנתון שממשיך לבלוט נוגע לרכבי פלאג-אין, עד לפני שנתיים תחנת ביניים למאמצי הרכב החשמלי - אולם כעת הופכת לתחנה מועדפת, אולי קבועה. המכירות העולמיות של כלי רכב נטענים צמחו זה החודש השביעי ברציפות, ורשמו זינוק של 32% בהשוואה לאותו חודש בשנה שעברה - וזוהי הפעם השלישית ברציפות.

נראה שהנתונים מפריכים את ההערכות לגבי הקשיים שחווים רכבי פלאג-אין בשל מחירם הגבוה, בעוד מנגד - ניתוח מעמיק יותר של הנתונים מאשר את החששות - במיוחד עבור רכבים חשמליים 100%; כפי שצוין, חלק ניכר ממכירות של הרכב החשמלי מרוכזות בסין, ומשאיר לשווקים חשובים כמו אירופה לאסוף פירורים מהשוליים, לעדכן את האסטרטגיה של היצרנים ובחלק מהמקרים כמו בפולקסווגן למשל, לגרום לסגירת מפעלים.