רכבי מחקר, רכבי ניסוי (לא תמיד ראווה, אגב) לרוב מחביאים בתוכם מסרים חשובים לעתיד של המותגים. טויוטה, על פי תפישת עולמו של אקיו טויודה (נהג מירוצים בזמנו החופשי) הצליחה להחזיר לשורותיה מושגים הכרוכים בהנאה מנהיגה; ראשית עם הפרויקט המשותף לסובארו (GR86/BRZ), לאחר מכן עם סופרה, וב-2021 עם יאריס GR, שזכתה לאינספור שבחים ותארים.  

סערת חושים: טויוטה מציגה יאריס GR קיצונית
צילום: יצרן

שני דגמים היסטוריים שקיבלו חותמת לשוב למשפחה על ידי טויודה הם MR2 וכן הסליקה, עם השקה מתישהו במהלך ארבע השנים הקרובות. עד כה, לא זכינו לשום רמז אודותיהם, אך כל זה מקבל תפנית בימים האחרונים לאחר שחטיבת המירוצים של טויוטה (גאזו-רייסינג) חשפה את היאריס GR M קונספט בתערוכת רכבי הספורט בטוקיו (מקבילה ל-SEMA בלאס וגאס, למשל).  

חשיבות. לא מדובר ביאריס GR סטנדרטית; המנוע איננו 3-בוכנות בנפח 1.6 ל', אלא 4-בוכנות 2.0 ל' שמותקן מאחור (בתוך תא המטען), להלן יאריס GR בעלת מנוע אחורי (בהגדרתה). על פי מהנדסי טויוטה, היחידה כוללת מגדש טורבו חדש (G20E), וההספק המרבי בגרסה שמיודעת לכביש הציבורי הוא 400 כ"ס, בעוד גרסתה שתיקח חלק בסדרת ה-'סופר GT' ביפן תפיק 600 כ"ס. הכוח, עובר לכל הגלגלים דרך תיבה דו-מצמדית תחרותית, ומערכת וויסות עוצמה בין הסרנים. 


סערת חושים: טויוטה מציגה יאריס GR קיצונית
צילום: יצרן

האות 'M' בכותר של היאריס GR נובעת מהכינוי של אקיו טויודה - 'מוריצו', בין היתר עדות למידת ההשפעה שלו על כל תכנית המירוצים ורכבי הקצה (היה מנוע הצמיחה מאחורי לקסוס LFA). בעניין זה אגב, נאמר על ידי החברה כי טויודה עתיד להשתתף במירוץ 24 השעות בנורבורגרינג עם יאריס GR וישתף פעולה עם בנו (דאיסוק טוידה) שנמצא באקדמיית המירוצים של טויוטה.  

מתחת לפני השטח, אנשי גאזו רייסינג, מעשית, בוחנים סוגי הנעה שיתאימו לרכבי ספורט טהורים, בהם ה-MR2 וכן הסליקה החדשות. הראשונה, שיוצרה בין 1984-2007 אכן השתמשה במנוע מרכזי-אחורי, כך שמבחינת טויוטה, הדרך הולכת ונסללת לדור הבא.