מגמות
כלל השוק. לאחר מסירות ינואר שהיו בהיקף גדול ביותר (46,613 מכוניות) בפברואר נרשמת ירידה גדולה יחסית של 43.3%. לפני שנתיים הירידה הייתה מתונה מעט יותר, 37.3%. חלק מכך קשור לעובדה שבדצמבר נמסר מספר גדול יחסית של מכוניות, בעיקר רכב חשמלי, זאת בנוסף להיקף הגדול הרגיל בינואר.רכב מחושמל. היקף המסירות של רכב חשמלי נמצא זה החודש השני עם נתח שוק של כ-15%, הרבה פחות מאשר בתקופה זאת אשתקד, אז כ-24%. האם ההיקף החריג בסוף 2024 השפיע? האם האטרקטיביות פחתה בגלל המיסוי? האם העלייה במסירות רכב היברידי-נטען היא גם על חשבון הרכב החשמלי? המגמה בפועל תתבהר במהלך החודשים הקרובים. בכל אופן, נתח השוק של רכב מחושמל מכל הסוגים עלה, מתקרב למחצית השוק.
מקורות ייצור. רכב מסין מהווה רבע מכלל מקורות היצוא של מכוניות הנמכרות כאן, רושם גידול ביחס לשנה שעברה. עם זאת, ובניגוד למגמה אשתקד, מכוניות מתוצרת דרום קוריאה הגדילו את נתח השוק, עברו 20%. גם שאר מקורות היצוא העיקריים – יפן, צ'כיה, ספרד – רשמו גידול. ההסבר כאן: בתקופה זאת אשתקד נמסרו 5233 מכוניות שיוצרו בתורכיה, כעת 9 (ובמילים: תשע).
מותגים. מתוך עשרת המותגים המובילים, שלושה מסין, ועדיין ארבעת הראשונים ותיקים. פרט ליונדאי, שלושה מותגים מסרו מעבר לשיעור הגידול בשוק, ובאופן משמעותי ביותר.
*נתוני המסירות מתייחסים רק לרכב במשקל עד 3.5 טון המשווק על־ידי יבואני המותגים בישראל, ואינם כוללים נתוני מסירות של יבוא מקביל, זעיר או אישי.
*****
מותגים
יונדאי שחזרה למקום הראשון בינואר לאחר שטויוטה הדיחה אותה במשך חצי שנה, משמרת את מקומה, רושמת עלייה זעירה (בחודש הקודם עדיין עם ירידה), ואילו טויוטה עולה למקום השני עם שיפור ניכר ביחס ל-2024 על-חשבון קיה שירדה מקום וביחס לאשתקד. סקודה וסיאט עולות, הראשונה בהרבה, האחרונה בשיעור מרשים; צ'רי וג'אקו מתמקמות גבוה, הראשונה על חשבון מאזדה, השנייה עם כניסה מרשימה לשוק. BYD המאוד מצליחה בשנתיים הקודמות לאחר ירידה משמעותית – ועדיין מובילה ברכב החשמלי (אלא שזה כאמור ירד), מיצובישי עשירית, לאחר ירידה אבל עם נתונים טובים מאלה של MG, כעת במקום ה-11.מעבר לעשירייה
אלה המסירות של חמשת המותגים במקומות 11-15 בינואר-פברואר 2025 (בסוגריים: נתוני ינואר-פברואר 2024): MG – 2237 יחידות (1542 יח'); סובארו – 1667 יחידות (1120 יח'); אקספנג – 1592 יחידות (532 יח'); ניסאן – 1429 יחידות (722 יח'); סוזוקי – 1306 יחידות (2011 יח').*****