ההחלטה הזו בולטת במיוחד בסגמנט המכוניות הקטנות, שבו סקודה מזהה צורך חיוני בהמשך ייצור של דגמים מוכרים ופופולריים. "החלטנו יחד בתוך קבוצת פולקסווגן שנמשיך לייצר את הדגמים הקטנים שלנו – הפאביה, סקאלה וקאמיק – עד סוף העשור," אמר מנכ"ל סקודה, קלאוס זלמר, בראיון לעיתון הגרמני "די ולט". הוא הוסיף כי "בעוד שפולקסווגן מציעה את ה-ID.1, רכב חשמלי במחיר של כ-20,000 יורו, הכניסה למותג סקודה נשארת נגישה עם הפאביה, שעדיין נמכרת במחיר נמוך מ-20,000 יורו, מה שמאפשר לנו לשמור על יתרון תחרותי."
ההכרזה מגיעה על רקע החלטה קודמת של החברה שלא לפתח מקבילה חשמלית ל-ID.1 של פולקסווגן, רכב קומפקטי חשמלי שצפוי להגיע לשוק בקרוב. הסיבה לכך טמונה באסטרטגיה הכלכלית של הקבוצה: פולקסווגן יכולה לגבות מחיר גבוה יותר עבור דגם כזה, מה שמספק לה יתרון בשוק שבו המרווחים הכספיים מאוד מאתגרים. לעומת זאת, סקודה ממשיכה להתמקד בדגמים זולים ונגישים יותר לקהל הרחב, תוך שמירה על המוניטין שלה כמותג המציע תמורה גבוהה למחיר.
לפי הדיווח ב"די ולט", סקודה עשויה לקבל תפקיד מרכזי יותר בתוך קבוצת פולקסווגן בכל הנוגע לפיתוח טכנולוגי. בעוד שפולקסווגן מתמקדת בפיתוח פלטפורמות חדשניות למכוניות חשמליות כמו MEB ו-SSP, ישנן שיחות על העברת האחריות לפיתוח ושדרוג פלטפורמות מסוימות של מנועי בעירה פנימית (MQB) לידי החברה הצ'כית. מהלך זה עשוי להפוך את סקודה לגרעין מרכזי בתחום המנועים הקונבציונליים, תוך שהיא ממשיכה לתרום למאמצי החשמול של הקבוצה.
גז וברקס
השינויים לעיל הם חלק מתהליך רחב יותר שבו פולקסווגן, יצרנית הרכב הגדולה באירופה, בוחנת מחדש את תוכניות המוצרים שלה. "אנחנו בודקים את קצב ההתפתחות של הניידות החשמלית בשווקים השונים בעולם," הסביר מנכ"ל פולקסווגן, אוליבר בלום, במהלך הצגת תוצאות החברה לשנת 2024. לדבריו, החברה מתכננת להגדיל את ההשקעות בכל סוגי ההנעה – חשמלית, היברידית ומסורתית – כדי לשמור על גמישות מרבית מול שינויים בדרישות השוק ובתקנות הסביבתיות. גישה זו נתמכת גם על ידי החלטות רגולטוריות עדכניות של הנציבות האירופית, ששוקלת להקל על תעשיית הרכב ולהפחית קנסות של מיליארדי יורו הקשורים לפליטות מכלי רכב.במסגרת התוכנית, סקודה נאלצת לדחות את השקת הדגמים החשמליים החדשים שלה בכמה שנים. במקום להסתמך על פלטפורמת MEB הנוכחית, הדגמים העתידיים של החברה עשויים להשתמש בטכנולוגיית SSP המתקדמת, שתכלול גם תוכנה שפותחה בשיתוף פעולה עם הסטארט-אפ האמריקאי ריביאן. "המטרה שלנו היא לעמוד ביעד של 20% מכוניות חשמליות בהיצע, כדי לעמוד בדרישות החוקיות של האיחוד האירופי לפליטות CO2," הדגיש זלמר, והוסיף כי סקודה מחויבת להמשיך ולפתח פתרונות ירוקים, גם אם בקצב מתון יותר ממה שתוכנן במקור.