בשורה משמעותית למשתמשי BYD בסין; הפלטפורמה החדשה של BYD מאפשרת טעינה בהספק שיא של 1,000 קילוואט, מה שמאפשר לרכבים לנסוע 400 קילומטרים לאחר טעינה של 5 דקות בלבד. יכולת זו מצמצמת משמעותית את זמן ההמתנה של הנהגים ומגבירה את הנוחות בשימוש ברכבים חשמליים. תכונה זו, תאורטית צריכה לגשר על הפערים בין הזמן שנדרש עבור תדלוק רכב בעל מנוע קונבציונלי לרכב עם סוללה גדולה. 

פריסת תשתית טעינה: מעל 4,000 עמדות טעינה אולטרה-מהירות

מתחילים שם. BYD מטפלת כאן בשתי תופעות במכה אחת: חרדת טעינה וחרדת טווח. כדי לתמוך בטכנולוגיה המתקדמת, BYD מתכננת להקים מעל 4,000 עמדות טעינה אולטרה-מהירות ברחבי סין. עם זאת, החברה לא פירטה את לוח הזמנים או את ההשקעה הנדרשת להקמת התשתית הזו ומתי בכלל תהיה אפשרות לחוות את הרשת הזו מחוץ לגבולותיה. 

הטמעת טעינה מהירה בקנה מידה רחב עלולה להעמיס על רשתות החשמל. BYD מתכננת לשלב יחידות אגירת אנרגיה עם עמדות הטעינה שלה כדי להפחית את העומס, אך פתרון זה עשוי להגדיל את עלויות ההקמה.

צילום: יצרן

הפלטפורמה החדשה של BYD מסמנת צעד משמעותי קדימה בטכנולוגיית הרכב החשמלי, עם דגש על טעינה מהירה ותשתית תומכת, במטרה לשפר את חוויית המשתמש ולהגביר את האימוץ של רכבים חשמליים - במיוחד על רקע קפאון, ירידה במכירות וגם חישוב מסלול מחדש של חלק מיצרני הרכב הגדולים בעולם בכל הכרוך בביטול מנועים מסורתיים. 

מול אילון מאסק וטסלה

המערכת החדשה של BYD מציבה אתגר למתחרות בשוק, כמו טסלה, שהמטענים המהירים ביותר שלה מגיעים להספק של 500 קילוואט. בשלב זה, עד כמה שידוע, BYD מתכננת להשיק את המערכת החדשה בדגמים Han L ו-Tang L, הצפויים לצאת לשוק בחודש אפריל הקרוב. מחירי הדגמים יתחילו מ-270,000 יואן (כ-37,330 דולר לפני מס בארה"ב).