שיתוף פעולה. פולקסווגן השקיעה מיליארדים ב-Rivian האמריקנית בשנה האחרונה כדי להקים מיזם משותף לפיתוח ארכיטקטורת תוכנה מתקדמת חדשה. הארכיטקטורה מבוססת על המערכת הקיימת של ריביאן שאחראית על הנעת הטנדרים הגדולים R1T ו-R1S, ותשלוט בכל הפונקציות המרכזיות של הרכב החשמלי. המערכת תאפשר גם עדכוני תוכנה מרחוק (Over-the-Air), כולל התאמות לחומרה.
כפי שפרסמנו כאן לאחרונה, הדגם הראשון של פולקסווגן שישתמש בגרסה של הפלטפורמה החדשה יהיה ID. Every1, רכב חשמלי קומפקטי שעתיד להיות מושק בשנת 2027 עם מחיר חזוי של כ-20,000 אירו. המעבר לארכיטקטורת תוכנה מרכזית צפוי להפחית את עלויות הפיתוח והייצור ומכאן גם נובע המחיר הארטקטיבי שלו.
טכנולוגיית 800 וולט וטווח משופר
הגולף החשמלית החדשה, Mk9 תעשה שימוש במערכת 800 וולט בזכות פלטפורמת ה-SSP, שתספק זמני טעינה מהירים משמעותית ויעילות גבוהה יותר בהשוואה לפלטפורמת ה-MEB הנוכחית. בנוסף, הוא תכלל פונקציות נהיגה אוטונומית מתקדמות וגרסאות ספורטיביות דוגמת "GTI" ו-"R" עם הספקים גבוהים מאוד וכיול מיוחד, בהתאם לקריטריונים ההיסטורים של הדגמים.עוד נמסר, כי ה-ID. Golf יהיה בין הרכבים הראשונים של פולקסווגן שיישתמשו בתאי הסוללה האחידים החדשים של החברה. תאים אלה יאפשרו שילוב של הרכבים כימיים שונים בתוך אותה חבילה, מה שיגביר את צפיפות האנרגיה ואת היעילות. בנוסף, המעבר לעיצוב תאים אחיד וייצור עצמי של פולקסווגן, צפוי גם הוא, במידת מה למצב את הגולף החשמלית במחיר תחרותי.