תחרות אוטו השנה הגיעה לסיומה, והשנה מדובר באירוע חגיגי במיוחד – זו השנה ה-30 ברציפות מאץ יצאה לדרך. כבכל שנה התכנסו גם הפעם כתבי 'אוטו' לשורת דיונים ארוכה אשר בסופה, ובשקלול קולות הקוראים, הוכרז הזוכה הגדול בתחרות 'אוטו השנה של ישראל 2025'. בנוסף, לצד הפרס הגדול נבחרו גם הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות המרכיבות את שוק הרכב הישראלי.

להבדיל מהפרס הגדול, עליו זכאים להתחרות רק דגמים חדשים שהגיעו (ונבחנו) בשנה החולפת, בדיונים על הזוכים בקטגוריות משתתפים כל הדגמים הרלוונטים לקטגוריה ונמכרים בישראל. המתמודדים דורגו על פי פרמטרים מגוונים המהווים שיקול בקניית רכב: צריכת דלק, בטיחות, ביצועים, נוחות נסיעה, מרחב לנוסעים, שימושיות, אבזור, תמורה למחיר ועוד. בכל סגמנט נבחר לבסוף זוכה אחד ויחיד אשר בלט מעל כולם.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2025 בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים' הוא – קיה EV9.

צילום: עזרא רפאל

קיה EV9 הוא רכב הפנאי הגדול החשמלי הראשון של היצרנית, הוא גם הרכב היקר בהיצע הדגמים שלה. הדגם הוצג בתחילת שנת 2023 כנושא הדגל של משפחת הדגמים החשמליים של קיה ונדמה כאילו מהנדסי החברה השתמשו בכל קלף שברשותם. ההשקעה ניכרת בהחלט, לא רק כאן בישראל אלא גם בעולם: לצד הפרס בתחרות 'אוטו השנה 2025', קיה EV9 הוכרז אשתקד גם כרכב השנה העולמי וזכה בפרסים רבים נוספים.

צילום: עזרא רפאל

הבסיס עליו יושב ה-EV9 מוכר לכל מי שקרא על אחד מכלי הרכב החשמליים החדשים של יונדאי-קיה. זה בעיקר מצוין, שכן פלטפורמת E-GMP המודולרית של היצרנית היא אחת מהמתמקדמות והטכנולוגיות שיש לתעשיית הרכב להציע. היא מבוססת ארכיטקטורת 800V, מאפשרת טעינה מהירה במיוחד (עד 350 ק"ו), גמישות מירבית בהתאמה בין דגמים שונים ושילוב מערכות בטיחות מתקדמות. 

צילום: עזרא רפאל

העיצוב החיצוני הוא משהוא שכמעט ולא נראה בכבישי ישראל, או בכלל. מדובר ברכב ענק – 501 ס"מ אורכו –  המורכב משפע משטחים ישרים המייצרים מופע זוויתי ובוטה, באופן החיובי של המילה. יחד עם יחידות תאורה מקוריות מלפנים ומאחור, בתי גלגלים מנופחים וחישוקים בעיצוב יחודי הוא נראה כרכב תצוגה שמצא את דרכו לכביש – ופשוט קשה להוריד ממנו את העיניים.
לעדכונים בזמן אמת בעולם הרכב
ערוץ הווטסאפ של

צילום: עזרא רפאל

המופע המרהיב לא נעצר בחוץ. סביבת הנהג ממשיכה את הקו המודרני עם משטח צף ענק המשלב בתוכו את לוח המחוונים המוקרן, מערך פקדים ייחודי ומערך מולטימדיה גדול (12.3 אינץ'). הסידור הזה, מעבר לרושם, נוח לתפעול ולמרות הקדמה בקיה הצליחו לשמור על הנדסת אנוש טובה. יחד עם שלל תאי אחסון, מושבים מוצלחים ושפע של מרחב מתקבל מקום שמאוד נעים לשהות בו.

צילום: עזרא רפאל

אבל הרי שמדובר ברכב עם שלוש שורות מושבים, ובקיה לקחו גם את זה ברצינות. המרחב בשורה השניה מצוין, במיוחד עבור שני נוסעים שגם יהנו מפתחי מיזוג, שקעי כוח ובהתאם לרמת הגימור גם חימום ואוורור למושבים. הכניסה לשורה השלישית קלה ונוחה מן המקובל והיא תתאים אפילו למבוגרים לא גדולים, כולל בני נוער. על כל אלה מוסיף EV9 גם תא מטען גדול ושימושי – 333 ל' כשכל המושבים בשימוש זה נתון נאה, 828 ל' עם קיפול המושבים זה כבר מצוין.

צילום: עזרא רפאל

היצע מערכות ההנעה כולל שתיים בשלב זה: גרסת הנעה אחורית עם 204 כ"ס או כפולה עם 384 כ"ס. גרסת ההנעה האחורית מנפקת ביצועים הולמים לשימוש יום-יומי עם טווח שיכול להגיע בפועל לכ-440 ק"מ ללא קושי – נתון מצוין לרכב כה גדול, כבד ושימושי. גרסת ההנעה הכפולה מעמידה ביצועים מדהימים – 5.3 שניות ל-100 קמ"ש – ובכל זאת שומרת על טווח נסיעה קרוב לשל גרסת ההנעה האחורית.

צילום: עזרא רפאל

בקיצור, קיה EV9 הוא מופע טכנולוגי מרשים של היצרנית. דגם זה מציע חבילה יחודית בשוק המקומי של רכב פנאי בגודל מלא עם הנעה חשמלית בעל עיצוב מרהיב, ביצועים מצוינים בגרסת ההנעה הכפולה, טווח נסיעה ראוי, שפע של טכנולוגיה ושימושיות אדירה למשפחה.

מכל הסיבות האלה, קיה EV9 הוא הזוכה שלנו בתואר 'אוטו השנה 2025 בסגמנט רכבי הפנאי הגדולים'.

צילום: עזרא רפאל