תנודתיות ברבעון ראשון, 2020-2025. בשש השנים האחרונות, מאז 2020 ומשבר הקורונה, בהמשך משבר השבבים ובשנה וחצי האחרונות המלחמה, שוק הרכב מתאפיין לאורך הזמן בתנודתיות רבה, וזו מוצאת ביטוי בעיקר ברבעון הראשון של השנה שהוא החזק בה, בעיקר בגלל היקף המסירות בינואר.
חשמלי, היברידי ושינויים בביקוש. לראשונה מאז 2020 נרשמת ירידה בביקוש לרכב חשמלי – מקרוב ל-25% בשנה שעבר לכ-15% השנה. ביו הסיבות: היקף מסירות גדול במיוחד בדצמבר 2024; הפחתת ההטבות לרכב חשמלי, הן במיסוי והן באגרות; היצע של דגמים היברידיים-נטענים המשלבים מפרט מכובד, טווח ראוי בהנעה חשמלית בלבד, נסיעה ממושכת ללא 'חרדת טווח'. בנוסף, לאחר שלוש שנים של מסירות רכב חשמלי, כעת מוצעים בשוק היד השנייה לא מעט כלי רכב כאלה.
בהקשר זה יצוין הגידול במסירות רכב היברידי, גם בהיברידי-נטען; זה האחרון היה מבוקש עד לפני מספר שנים בעיקר בדגמים של מותגי יוקרה, ואילו כעת ההיצע הוא של מותגי אמצע הדרך שמקורם בסין, לתמורה טובה בהרבה.
מחיר הרכב במכירות הרכב. העלייה במחיר הממוצע לרכב שציינה את ההיצע בשנים האחרונות נבלמה, ובהשוואה לסוף 2024 נרשמה אף ירידת מחירים מסוימת. יצוין כי בחודשים האחרונים הייתה עלייה במיסוי על הרכב, גם מע"מ, וסל המטבעות התייקר ב-3%.
סין – מ-0 ל-25 ב-5 שנים. עם תחילת העשור, יבוא הרכב מסין היה נמוך אף מאחוז אחד. כיום ומאז 2024 רכב סיני הוא הנמכר ביותר בישראל, כדי רבע מסך כלי הרכב הנמכרים כאן, מקדים את קוריאה שהשנה התייצבה על חמישית מכל המכוניות שנמסרו ברבע הראשון.
המספר שגדל. ונעצר (בינתיים). מספר המותגים בישראל גדל בחמישה במחצית הראשונה של עשר השנים האחרונות (2015-2019) לחמישים, ובחמש השנים האחרונות בלא פחות מאשר שלושים מותגים, לסך כולל של שמונים, כמעט כולם מסין. בשלב זה נראה כי מגמת הגידול במספר המותגים נבלמה בחלקה ולמרות הצטרפות של נוספים משם, אחדים אחרים הפסיקו פעולתם.