לנוכח המגמה ההולכת וגוברת של מעבר לרכב חשמלי, ועם הלחצים הפוליטיים לעמידה ביעדי פליטת מזהמים, רבים סברו כי חטיבת N של יונדאי – זו שהציגה לעולם את גרסאות הביצועים של מותג הרכב הקוריאני – עומדת להיפרד ממנועי הבעירה. אך מסתבר, שזה רחוק מלהיות הסוף.

בראיון ל-Auto Express, ג’ונו פארק, סגן נשיא יונדאי העולמית ומייסד שותף של חטיבת N, הבהיר באופן חד-משמעי: "זה לא נכון לומר שאנחנו נפרדים מהבנזין". לדבריו, החטיבה נמצאת בעיצומו של פיתוח גרסאות חדשות של ה-i20 N וה-i30 N – הפעם עם מערכות הנעה היברידיות. המטרה: לשלב בין חוויית נהיגה נמרצת ומדויקת לבין התאמה לדרישות רגולטוריות מחמירות. 

צילום: יונדאי

הדגמים הנוכחיים של ה-i20 N וה-i30 N חדלו לאחרונה מלהיות מיוצרים עבור השוק האירופי, כחלק מהאסטרטגיה של יונדאי לצמצם פליטות ולהסיט משאבים לפיתוח חשמול. עם זאת, הם עדיין זמינים בשווקים נבחרים כמו אוסטרליה ודרום קוריאה – שם עדיין יש ביקוש מובהק לרכבי ביצועים קומפקטיים.

בעוד שחטיבת N כבר נכנסה לעידן החשמלי עם דגמים כמו ה-Ioniq 5 N המרשים, נראה כי ביונדאי מבינים שלא כל חובבי הנהיגה מוכנים עדיין לוותר על נהמות המנוע, התחושות האנלוגיות והקשר הישיר עם הכביש שמספקים רכבי בנזין – גם אם בגיבוי מערכות היברידיות חכמות.

צילום: יונדאי

הדור הבא של דגמי ה-N צפוי לשלב בין עולמות ולגשר על הפערים במידת האפשר: מנועי טורבו בנזין קטני נפח לצד מערכות חשמליות מתונות או נטענות, מעין סינרגיה שתאפשר ליהנות מביצועים מרשימים יותר ולספק הפחתה של החתימה הסביבתית ויעילות משופרת. 

אם הכל יתממש כמתוכנן, עתיד רכבי הביצועים הקומפקטיים לא רק שלא נכחד – הוא עומד להפוך למעניין ומורכב, גם אם מאלחש יותר ומבוקר על ידי שמרטפים חשמלים ואלקטרוניים.