מכוניות כאלה מוצעות כחדשות במחירים הגבוהים מהגרסאות הרגילות שלהן, לא רק בגלל תוספת ההספק אלא גם בגלל ההשקעה במכלולים דינמיים ראויים למטרה הנ"ל. בהתאם, יש לכך גם ביטוי בחוץ, גם בפנים, רצוי במושבים.
העניין הוא שכלים כאלה נדירים ביחס, הביקוש גבוה ביחס להיצע וכתוצאה מכך מחירם בשוק גבוה מערכם כפי שנקוב במחירון הרכב המשומש.
באופן רגיל, דגמים בני עשור של מותגי יוקרה נמכרים במחירים נמוכים והביקוש אינו גדול, בעיקר בגלל מחירי אחזקה. לא כך בגרסאות אלה שמחירן במחירון של לוי יצחק בין 70,000 ל-85,000 שקלים ואלה נמכרות בפועל בין 100,000 שקלים ל-130,000 שקלים.
מה שחשוב כאן (בכל רכב משומש, אבל בכאלה יותר): בדיקה מפורטת לפני קנייה, עדיפות לרכב עם ספר טיפולים מוסדר בוודאי בשנים האחרונות, הערכת מחיר של מוסך מורשה ומתמחה ביישור קו לרכב. נציין כי נתוני הביצועים הם של דגם חדש, ורכב בן תשע יתקשה למדי להשיגם, וביותר ממובן אחד.
*****
סיאט לאון קופרה 280
שנה: 2016
גרסה: 2.0 טורבו-בנזין 280 כ"ס
צריכת דלק מבחן אוטו: 7-12 ק"מ/ל'
מחירון לוי יצחק: 85,000 שקלים (מוצע בשוק ב-110,000 שקלים)
הדור השלישי של לאון, המשפחתית של סיאט, התייצב גם במהדורת קופרה עם אותו מנוע שהיה לפולקסווגן גולף R – טורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 280 כ"ס ב-5600-6500 סל"ד ו-35.7 קג"מ ב-1700-5600 סל"ד – וזו רצועת כוח רחבה ובהחלט עמוקה. עם תיבה דו-מצמדית של 6 הילוכים (DQ250) ובהנעה קדמית, הסט הזה מסדר לקופרה פתיחה ב-6 שניות, סגירה ב-250 קמ"ש. וכן, יש לה דיפרנציאל מוגבל-החלקה.

לפי המחירון של לוי יצחק, ערך הרכב אמור להיות 85,000 שקלים. עם זאת, המוכרים בלוח יד2 מבקשים על רכב זה 110,000 שקלים.
בכל הנוגע לאחזקה, יש לוודא שצריכת השמן במנוע סבירה ולא מוגברת. מעבר לטיפולים השוטפים, חשוב לוודא שהשמן בתיבת ההילוכים הוחלף כל 60,000 ק"מ. בנוסף, חשוב לבדוק שאין נזילות מהבולמים האדפטיביים, וזה סיפור לא זול.
אודי S3 סדאן
שנה: 2016גרסה: 2.0 טורבו-בנזין 280 כ"ס
צריכת דלק מבחן אוטו: 7-12 ק"מ/ל'
מחירון לוי יצחק : 85,000 שקלים (מוצע בשוק ב-130,000 שקלים)
אודי S3 מתייחדת כאן בהנעה כפולה, קוואטרו בלשון אודי. המנוע זהה לזה המשרת את לאון קופרה הנ"ל, בתפוקה המוצהרת כאן ואז מדובר ב-280 כ"ס ב-5400-6500 סל"ד ו-39 קג"מ ב-1800-5400 סל"ד, וגם כאן זו רצועת כוח מכובדת מאוד – קצת פחות רחבה, קצת יותר עמוקה. התיבה דו-מצמדית 6 הילוכים, לרכב דיפרנציאל מוגבל-החלקה, ההנעה כאמור כפולה, והביצועים המקוריים מכובדים מאוד: 4.7 שניות ל-100 קמ"ש ועד ל-250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית.

הפער בין המחיר המוערך של הדגם במחירון לוי יצחק, גם כאן 85,000 שקלים, ובין המחיר המבוקש בלוח יד2 גדול אף יותר, וזה עומד על 130,000 שקלים.
מבחינת המחיר, לפי מחירון לוי יצחק אנחנו אמורים למצוא בלוח יד 2 את ה-S3 משנת 2016 במחיר של 85,000 שקלים. קצת רחוק מהמציאות, ששם נמכרת ה-S3 ב-130,000 שקלים לפחות.
בגלל צריכת שמן גבוהה שמצאה ביטוי במנוע זה בעבר, יש לבדוק מצבו היום בהקשר זה, ולשגרת טיפולים שנשמרה (או שלא) יש משמעות רבה מאוד. חשוב לוודא החלפות שמן תקופתיות בתיבה, כל 60,000 ק"מ ובדיפרנציאל האחורי, כל 80,000 ק"מ.
ב.מ.וו 220i
שנה: 2016גרסה: 2.0 טורבו-בנזין 184 כ"ס
צריכת דלק מבחן אוטו: 10-16 ק"מ/ל'
מחירון לוי יצחק : 70,000 שקלים (מוצע בשוק ב-100,000 שקלים)
גרסה זו של סדרה 2 מצוידת בהנעה אחורית, משלימה בסקירה זאת את סוגי ההנעה ברכב; בניגוד להן זו אינה גרסה ספורטיבית, והנתונים בהתאם: כאן מייצר מנוע הטורבו-בנזין 2.0 ליטרים 184 כ"ס ב-5500 סל"ד ב-1250-4250 סל"ד, התיבה אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים וההנעה כאמור אחורית. הביצועים טובים פחות, ממש לא חסרים: 7.2 שניות ל-100 קמ"ש, עד 230 קמ"ש. וכן, גם היתרונות הדינמיים מהיסוד (הנעה אחורית) ומהמקור (ב.מ.וו) מעניקים לגרסה זו לא רק יכולת דינמית מכובדת, אלא גם את החומר ההוא.

אבל, ובניגוד לשתיים האחרות שיש להן מרכב סדאן, לזו מרכב קופה, כך שהיא שימושית הרבה פחות בהקשר המשפחתית, גם כניסה למושב האחורי ויציאה ממנו, גם הושבת ילדים קטנים שם.
לפי מחירון לוי יצחק ערכה של ב.מ.וו 220i מ-2016 הוא כ-70,000 שקלים, וגם כאן המחיר המבוקש בלוח יד2 גדול בהרבה, מגיע ל-100,000 שקלים.
בכל הקשור לאחזקה, יש להקפיד בבדיקה/היסטוריה בהחלפת רצועת התזמון, גם לוודא את מצבה של משאבת המים הנוטה להתקלקל.