יצרנית הרכב מצרפת הכריזה על עדכון קל לדגמי רנו מגאן E-TECH וסניק E-TECH החשמליים. מתיחת הפנים היא מהסוג הקל וכוללת רשימה קצרה על חידושים ללא שינויי עיצוב בולטים, עדכון המנועים או הסוללות ובהתאם גם הטווח נותר כשהיה.

נזכיר, צמד האחיות המחושמלות של רנו הוצגו בשנים 2021 ו-2023 בהתאמה והיו לחשמליות הראשונות מ"הדור החדש" החדש של רנו. הצמד אף התברג גבוה בתחרות מכונית השנה האירופאית: מגאן סיימה במקום השני בשנת 2022 ואילו סניק קטפה את המקום הראשון בתחרות בשנת 2024.

צילום: רנו

מה כן השתנה
ברנו הכריזו על מערך בלימה עדכני אשר מאפשר מעתה גם מצב של נהיגה בדוושה אחת. לפי רנו, הכיול החדש למערך הבלימה הרגנרטיבי אמור לספק תחושה טבעית יותר ובמקביל לשפר את יעילות אחזור האנרגיה. עם זאת, נציין כי ברנו לא מדווחים בשלב זה על שיפור בטווח הנסיעה של הצמד.

מערך הטעינה זוכה למספר עדכונים גם הוא. כך למשל כעת כל הדגמים מגיעים כסטנדרט עם אפשרות לטעינת אביזרים חיצוניים (V2L) ופריקת אנרגיה לרשת החשמל (V2G) וניהול הטעינה באמצעות האפליקציה של רנו. כאופציה ניתן כעת לבחור גם במטען ביתית (AC) בהספק של עד 22 ק"ו במקום 11 ק"ו כסטנדרט.

צילום: רנו

להשלמת החוויה, ברנו מדווחים על קישור הדגמים למערך 'מובילייז' האירופאי המאפשר חיבור וטעינה מיידי בעמדות טעינה מהירות ללא צורך ברישום או מתן אמצעי תשלום במקום – חוויה דומה לזו שמספקת טסלה ברשת הטעינה שלה. לפי רנו, רשת זו כוללת מעל ל-800,000 עמדות טעינה מהירות הפזורות ברחבי אירופה. 

בסביבת הנהג ישנם מושבים שעוצבו מחדש בחלק מרמות הגימור. לצד אלה, ברנו מדווחים על שילוב מערך זיהוי הפנים המבוסס על מצלמה אשר הוצג כבר עם דגמי אוסטרל ואספאס המעודכנים. מערך זה מזהה את הנהג ומתאים את פרופיל מערכות הרכב השונות בהתאם לזהות הנהג – מיקום המושב ומראות הצד, מערך המולטימדיה, מיזוג ועוד.

צילום: רנו