כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, השיקה את יונדאי i10 החדשה, שהוצגה בתערוכת פרנקפורט 2019. זהו דור שלישי למכונית שהייתה אחת המצליחות והמוצלחות בזירת המיני הישראלית בשנים האחרונות.
 
הדגם החדש נראה מודרני ומוחצן מקודמו, בייחוד כאשר מדובר בחזית האגרסיבית. בסיס הגלגלים צמח בארבעה ס"מ ל-242.5, והרוחב בשניים - לנתון נדיב לקטגוריה של 168 ס"מ. מנגד הגובה עומד כעת על 148 ס"מ (שניים פחות) והאורך הכללי ונפח תא המטען לא השתנו (367 ס"מ ו-252 ליטר בהתאמה).
 
הדור החדש מבשר על שינוי משמעותי במפרט הטכני - במקום תיבת ארבעה הילוכים אוטומטית יש כעת רובוטית עם חמישה הילוכים ומצמד אחד, בדומה לזו שמוצעת בפיאט 500 וטויוטה אייגו.
 
בעוד התיבה הזו זכתה לביקורת מצד עיתונאים ולקוחות בכמעט כל מכונית בה הוצעה בישראל בשל אופי פעולה לא נעים, ביבואנית מבטיחים שזו של ה-i10 תהיה מוצלחת יותר. הסיבה למעבר לתיבה כזו היא כמובן חסכון בדלק (וגם בעלויות פיתוח וייצור עבור היצרנית).

יונדאי i10 2020 החדשה בישראל - חוות דעת ומפגש ראשון
צילום: יונדאי
 
ה-i10 החדשה משווקת בישראל עם מנוע 1.2 ליטר ארבעה צילינדרים חדש. לזה נפח קטן מקודמו - 1,197 לעומת 1,247 סמ"ק - והוא מייצר 84 כ"ס לעומת 87 בעבר ומומנט של 12 קג"מ (12.2 בעבר).
 
האצה מעמידה ל-100 קמ"ש איטית משמעותית מהדור היוצא, בין היתר בגלל אופי התיבה הרובוטית: 15.8 שניות לעומת 13.8 בעבר. תוספת הילוך ושינויים נוספים הביאו למהירות מרבית של 171 קמ"ש לעומת 163 בעבר. הציון הירוק במיסוי הישראלי עומד על 6 ותצרוכת הדלק עומדת על 17.2 ק"מ לליטר בנהיגה עירונית (לעומת 14.7 בדגם היוצא) ו-23.3 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית (לעומת 18.2). יונדאי לא מספקת נתון תצרוכת ממוצע לשוק הישראלי.
 
בנוסף לגרסה הרובוטית, מנוע ה-1.2 ליטר מוצע בישראל גם בגרסה ידנית עם חמישה יחסי העברה. זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 12.6 שניות ולמהירות מרבית של 171 קמ"ש. תצרוכת הדלק המוצהרת זהה לגרסה הרובוטית.


 
יותר בטיחות
בתחום הבטיחות ה-i10 החדשה מקבלת סוף-סוף אבזור בטיחות מתקדם. בכל רמות הגימור שיוצעו בישראל יש בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי (לראשונה במכונית מיני בישראל), התרעת הירדמות, עמעום אורות גבוהים אוטומטי והתרעה על תחילת תנועה של הרכב לפניכם.
 
אבזור המותרות בגרסת הבסיס (אינטנס ידנית, 70 אלף שקל) כולל מערכת מולטימדיה מקורית עם ארבעה רמקולים, מסך "8 ושיקוף טלפונים (אנדרואיד אוטו וקארפליי), שקע USB, כיוון גובה מושב נהג, חיישני אורות וגשם, ארבע חלונות חשמל, מראות חשמליות וצמיגי 175/65 עם חישוקי "14 וחיפויי פלסטיק.
 
רמת הבסיס הרובוטית עולה 80 אלף שקל (אינספייר), ומוסיפה על הידנית שמשות כהות וקונסולה מהודרת יותר. רמת "פריים" רובוטית עולה 84 אלף שקל ומוסיפה צמיגי 185/55 עם חישוקי "15 קלים.

יונדאי i10 2020 החדשה בישראל - חוות דעת ומפגש ראשון
צילום: יונדאי
 
בפסגת ההיצע שוכנת ה"סופרים" שעולה גם היא 84 אלף שקל, אך מוסיפה הרבה יותר אבזור: בקרת אקלים, תאורת יום מסוג לד (במקום נורות רגילות) שמתפקדת גם כתאורת פנייה, פנסי ערפל, מאותתים במראות (במקום על גוף הרכב) וחישוקי "16 קלים עם צמיגי 195/45.

*פורסם ב-16.02.20 (נוספה סקירת וידאו)