בין השאר, מדובר בייצור של 37 מיליון יחידות של דגם זה בלבד.
מתכון מוכר
הדור הנוכחי, השמיני, משמר קשר ישיר לקודמו מ-2012 והולך כאמור באותה דרך שהתווה הדור הראשון. הבסיס דומה, רצפת MQB כאן בגרסת Evo המשודרגת.ואם כך הדגם ביחס לדורות רחוקים, בוודאי למתיחת הפנים ביחס לדור הנוכחי. ואכן, השינויים צנועים ועיקרם בפנסי לד מטריקס מתוחכמים, סמל מואר, פגושים חדשים עם כונסי אוויר בולטים יותר, גם יחידות תאורה חדשות מאחור וגם חישוקים אחרים סביב. הממדים בפועל ללא שינוי, והמדקדקים יציינו כי האורך גדל ב-1 ס"מ ל-429 ס"מ.
התוצאה היא עיצוב שנראה קלסי-מעודכן, לא אגרסיבי-עכשווי. בקשר ליופי, הרי גם כאן הוא בעיניי המתבונן.
חידושים בהנעה. ועוד
גולף מוצעת כרגיל עם שפע חטיבות כוח – כולן מבוססות על מנועים מוגדשים ותיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים; אלה כוללות גרסאות בנזין ודיזל, גם היברידית-נטענת, כעת במהדורה משופרת לטווח 100 ק"מ. בנוסף, גם מהדורות ספורטיביות, GTI ו-R, בהספק עד 333 כ"ס.בישראל מוצעת גולף המחודשת רק עם מנוע אחד – טורבו-בנזין 1.5 ליטר 4 צילינדרים, כעת עם מערך היברידי מתון (48 וולט) ובשתי רמות הספק: החדשה, עם 116 כ"ס מחליפה את מנוע ה-1.0 ליטר (וכמו בדגמים אחרים של קבוצת פולקסווגן, וראו A3, למשל) שניפק הספק זהה; לזו המוכרת – והיא זו שנבחנה – 150 כ"ס ב-5000-5500 סל"ד ו-25.5 קג"מ ב-1500-4000 סל"ד. הביצועים בהתאם: 8.1 שניות ל-100 קמ"ש ועד ל-224 קמ"ש. יצוין כי לגרסה המוחלשת קורת מתח מאחור ולחזקה מתלה רב-חיבורית.
הדגם המחודש, כך פולקסווגן, שודרג בכל הקשור לבידוד הרעשים ולשיפור איכות הנסיעה, ובמערך הבטיחות שעודכן גם תשע כריות אוויר.
מקום נעים
בסביבת הנהג השינויים גדולים ובולטים לעין. ובשימוש. כנוהג התקופה הפרט הבולט הוא צג מולטימדיה שגדל בהרבה, כעת בגודל "12.9 (לפני כן, "8.3), תפעולו משופר והוא קרוב לזה שבטיגואן וכולל ממשקי קישור. ברכב מחוונים מוקרנים חדשים ונאים ובגרסה זו גם תצוגה עילית נאה.אנשי פולקסווגן טוענים כי הקשיבו לתגובות הלקוחות ופעלו לפשט את תפעול המערכות. התוצאה, כמו בהרבה פעמים במקרים כאלה, מעט מעורבת כאשר השילוב בין התפעול שהיה קודם עם מספר קיצורי דרך חיצוניים (לחצני מגע) והמערך החדש דורש הסתגלות.
בשניות הראשונות נראה שהצג אינו מגיב בדיוק כמו שתרצו, ותפעול האקלים מעט קפריזי, מופעל לפעמים מאצבע מגששת ליד הצג. אבל כיוון שפולקסווגן היא פולקסווגן יש היגיון מסוים בתפעול, ואחרי מספר דקות מסתגלים גם כי הוא נבנה על כמה יסודות מסורתיים.
בנוסף הפיקוד החדש מגלגל ההגה (לחצנים שגרתיים ולא במגע) נוח וכך גם העובדה שבורר ההילוכים הקטן שבמרכז פועל עדיין באופן המסורתי. למעט בחניה שם הוא קצת מגזים, הרכב אינו מרבה בצפצופים מעצבנים ולא קשה לנתק מערכות בטיחות כמו תיקון ההגה הפעלתן. אותם קיצורי דרך מתחת לצג ובצג עצמו מציעים מספר דרכים להגיע לחלק מהפעולות. תמונת המצלמות ההיקפיות נאה אך לא תמיד מובנת מספיק.
סביבת הנהג והמושבים נראים איכותיים מאשר בדגם שלפני חידושו, בזכות עדכונים קלים וגם אם השימוש המוגזם בגווני שחור אפור אינו יוצר אווירה רעננה, התוצאה הכוללת נעימה. תאורת האווירה אינה מופרזת או צעקנית וגלגל ההגה נעים לאחיזה.
כבר ברגע בו הנחתי את הישבן על המושב – כאן מתכוון חשמלית, כולל הקשחת גב תחתון ועיסוי – ברור שהוא איכותי ונוח ותנוחת הנהיגה מצוינת; לפעמים זה כל כך פשוט, וכאן גם נאה; הריפוד הנאה משלב אלקנטרה.
מאחור הישיבה נעימה גם בזכות שליטה נפרדת בבקרת האקלים. בסיס המושב מעט מוטה מדי, אך בזכות תנוחת ישיבה זקופה יש מספיק מקום לרגליים, וגם המרווח לראש הולם. הנוסע במרכז ימצא בסיס מושב ומסעד לא מספקים, בעיקר מנהרת הינע מגודלת מדי. לתא מטען מבנה שימושי עם רצפה כפולה והוא נראה גדול ממה שעולה מנתון הנפח שלו, 381 ליטרים.
יוצאים לדרך
כבר עם תחילת הנהיגה ברור כי המנוע הזה הוא פרי פיתוח מעמיק וממושך. פעולתו נעימה מאשר קודם, מלוטשת ושקטה, והביצועים מפתיעים לטובה – גם כאשר צוברים מהירות, ואז עוד. המנוע מייצר צליל הנשמע לאוזן רק בסל"ד גבוה.התיבה משתפת פעולה עם שילוב הילוכים נעים, חלק וגם זריז. בכלל התגובות מיידיות ויעילות יותר, לא מעט גם בזכות המערך ההיברידי-מתון; המנוע החשמלי מייצר מומנט נאה המוגש לנהג כבר בסל"ד כמעט-אפס. זה מוסיף ליכולת בעומס של עקיפה בתנאים מכבידים, זה מורגש גם דרך הצמיגים המייללים לעיתים ביציאה מהמקום.
גם צריכת הדלק משופרת ומכובדת; ביום המבחן זו עמדה על 14.5 ק"מ/ל', בכביש המהיר בשיוט נינוח 18 ק"מ/ל'.
קלילות
הגולף המחודשת מתגלה כנעימה וכנראה גם מעודנת ושקטה מאשר זו שלפני כן מבחינת רעשי הכביש ופעולת המתלים. נוחות הנסיעה טובה על אספלט מחוספס מדי, כזה עם טלאים או שיבושים קטנים. פגמים גדולים יותר מורגשים אך לא מדי, ובעיקר בולטת פעולת בולמים נכונה. נוחות הנסיעה מחוץ לעיר טובה אף יותר, וגם רחשי הרוח המוחשיים אינם מוגזמים.היכולת הדינמית לא רק שטובה, אלא כוללת מרכיבים המאפשרים סוג של הנאה מנהיגה. בפניות, המרכב רוכן מעט, אבל הגולף חוצה אותן במהירות ראויה, ובכלל היא קלילה ומדויקת, דבר הבולט על רקע העובדה כי בין הפניות עצמן היא מהירה למדי. מקדם ההנאה בתוכה, בכל אופן, גדול מזה של אחיותיה לפלטפורמה. עם זאת, אחיזת הצמיגים אינה מאוד גבוהה. ביחס לקצב שגולף מסוגלת לו, הבלימה חסרה מעט עוצמה והדוושה שוקעת מדי ופעולתה אינה נוסכת ביטחון במצבי קיצון, ואותה אחיזת צמיגים אינה מוסיפה.
כמו גולף
הדור השמיני המשיך את מסורת קודמיו, מתיחת הפנים שנעשתה לו שיפרה לא מעט, לא פגעה בעיקר.כעת סביבת הנהג עדכנית יותר, האבזור עשיר יותר, פעולת חטיבת הכוח חלקה יותר והיא גם חסכנית יותר. התוצאה היא משפחתית עשויה היטב, פועלת באופן רהוט – ומשמרת את המהות הבסיסית של הדגם יחד עם עדכון נדרש.
כל אלה בגרסה שנבחנה עולים 178,000 שקלים – הרבה כסף למשפחתית, כיום סכום אופייני לסוג זה של מכוניות. לגולף לא רק אבזור עשיר, ביצועים טובים אלא שמחירה קרוב מאוד לזה של מכוניות מרכז שוק מובהקות כמו טויוטה קורולה ויונדאי אלנטרה (האחת מעט זולה יותר, השנייה יקרה יותר – ועדיין לא דיברנו על התדמית.