סובארו אימפרזה 2021 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ארבע שנים בלבד לאחר הצגת האימפרזה הנוכחית, הציגה היצרנית היפנית, בתערוכת ניו-יורק 2016, את האימפרזה החדשה.
הדגם החדש מבוסס על הרצפה החדשה של היצרנית, והוא גדול מבעבר - גם אם בשיעור צנוע.
לאימפרזה החדשה מרכב קשיח משמעותית מבעבר, מרכז כובד נמוך יותר ותושבות מתלים חדשות, אולם יחידות ההנעה ממשיכות להתבסס על מנועי ה-FB המוכרים - מנועי בוקסר אטמוספריים, בנפחי 1.6 ו-2.0 ליטר.
מנועים אלו שונים מהמנועים הקודמים, והם קצת יותר חזקים ובעלי מבנה שונה.
למנוע הקטן הנעה קדמית, בעוד שלגדול הנעה כפולה קבועה - ובשני המקרים מוצעות יחידות הנעה אלו עם תיבה אוטומטית-רציפה. סובארו אימפרזה הגיעה לישראל במרץ 2017.
-
עיצוב ונוכחות
על אף ההבדל המוחשי במאפייני העיצוב, הופעתה של האימפרזה נותרה סולידית ושמרנית.
-
תא נוסעים ומטען
כמו עם העיצוב החיצוני, גם העיצוב הפנימי שונה מהותית משל הדור הקודם - אבל ההופעה לא עדכנית.
 
כל היתר נמצא בגזרת ה"בסדר", כאשר מרחב הפנים הנדיב בולט לחיוב, בעוד שתא המטען הקטן בולט לשלילה.
-
מנוע וביצועים
אימפרזת המבחן צוידה במנוע 2.0 ל' ותיבה אוט'-רציפה - שילוב מנוע-גיר שמרגיש בשל מבחינת רמת הביצועים ונוחות השימוש.
 
יחד עם זאת, צריכת הדלק - 10 ק"מ לליטר - לא מרשימה.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים של האימפרזה מוצלח, ונשכרות מכך גם נוחות הנסיעה וגם התנהגות הכביש (שמצידה נשכרת מההנעה הכפולה).
 
יחד עם זאת, האימפרזה עדיין לא מצליחה להתבלט בשני היבטים אלו - הנוחות נפגמת מבידוד רעשים (כביש, רוח) לא מוצלח, בעוד שהיכולת הדינאמית נפגעת מאיכות מערכות הבלמים וההיגוי.
-
תמורה למחיר
במחירה הנוכחי, האימפרזה נופלת בסעיף התמורה.
 
אמנם לזכותה של האימפרזה עומדים אחריות ארוכה מהרגיל והנעה כפולה ייחודית, אבל ישנם גם לא מעט חסרונות - כולל היעדרן של מערכות בטיחות מקוריות - וכיום ישנן הצעות אטרקטיביות יותר.
-
סיכום
טעם של פעם.