סובארו אבולטיס 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
סובארו אבולטיס נחשף לראשונה בשנת 2017. אבולטיס חולק את הפלטפורמה עם דגמי סובארו השונים כמו אאוטבק, פורסטר ואחרים. מתיחת פנים לדגם הוצגה בשנת 2022.
אבולטיס הוא רכב פנאי גדול. עם מימד אורך של 500 ס"מ ובסיס גלגלים של 289 ס"מ הוא התשובה של סובארו לכלים כמו פורד אקספלורר ושברולט טראוורס.
בארץ הוא מוצע עם שני סידורי הושבה: גרסת הבסיס עם שמונה מקומות (2+3+3) בעוד רמת הגימור הגבוהה מגיעה עם שבעה מקומות ישיבה (2+2+3) כאשר בשורה השניה ישנם שני מושבי "קפטן" מרווחים.
המנוע היחיד בארץ חדש לגמרי עבור השוק המקומי: 2.4 ל' מודגש (בוקסר, 4 ציל') המפיק 260 כ"ס ו-38.3 קג"מ. התיבה כאן היא רציפה וההנעה, כמקובל בסובארו, כפולה קבועה.
השיווק בישראל החל בחודש נובמבר 2020, ובמרץ 2023 החל שיווק הדגם לאחר מתיחת פנים.
-
עיצוב ונוכחות
מזוויות מסוימות אבולטיס נראה כמו גרסה גדולה ומעט פחות הרמונית של פורסטר הקומפקטי. המימדים הנדיבים והמשטחים הגדולים מייצרים הופעה מרשימה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מעוצבת בדומה לשאר דגמי סובארו המוכרים - בצורה פשוטה ואינה מתחכמת. לרוב הסידור הזה מביא להנדסת אנוש טובה אך זה לא המקרה: ריבוי מתגים ומסכים (מולטימדיה, מחשב דרך, בקרת אקלים ועוד) והסידור שלהם עשוי לבלבל.
איכות החומרים טובה כמעט תמיד ויחד עם ריפוד העור המיוחד (חום) והאבזור הרב התחושה נעימה ועשירה. איכות ההרכבה אינה מושלמת, זה בולט יותר בנסיעה בשטח.
המרחב מלפנים טוב מאוד. מושב הנהג נוח למדי וניתן למצוא תנוחת נהיגה טובה ללא קושי. שדה הראיה לא מתעלה.
בשורה השניה של גרסת ה-7 מק' ישנם מושבי קפטן גדולים ונוחים, והכניסה אליהם קלה. הנוסעים יהנו מבקרת אקלים נפרדת, מחזיקי כוסות, גג שמש ומרחב סופר נדיב.
הכניסה לשורה השלישית נוחה גם היא וגם כאן יש פתחי מיזוג ומחזיקי כוסות. היא מעט צרה לכן פחות נוחה לשלושה, אך שניים יהנו ממרחב מפתיע.
כשכל המושבים בשימוש תא המטען אינו גדול. מנגד, כשכולם מקופלים הוא ענק.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.4 ל' (טורבו, 260 כ"ס) הוא בן לוויה מצוין. המומנט הזמין מאפשר התנהלות חסרת מאמץ בנהיגה מנהלתית מחד, ביצועים טובים מאוד מאוד תחת עומס מאידך.
תיבת ההילוכים הרציפה מדמה פעולת תיבה אוטומטית באופן טוב ובכלל פועלת היטב עם המנוע הזה.
-
נוחות והתנהגות
אבולטיס מפגין נוחות נסיעה טובה מאוד בעיר בזכות כיול מתלים רך ונעים בעל אופי "אמריקאי", אפילו את שיבושי הרכבת הקלה הוא עובר באופן נעים יחסית. גם מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה, אך בכביש גלי הוא עשוי להתנדנד יותר מהרצוי.
בידוד רעשים (רוח, כביש, מנוע) טוב משלים רכב מאוד נעים לנסיעה.
היכולת הדינמית מספקת לרכב מסוגו, הנאה לא תמצאו כאן. להגה משקל טוב והוא מהיר. הבלמים תפקדו היטב.
נוחות הנסיעה הטובה של של אבולטיס נשמרת גם כשיורדים לטיול שבילים קליל.
-
תמורה למחיר
חבילה כוללת ואבזור עשיר ששווה לבדוק.
-
גרסאות ורמות גימור
סובארו איבולטיס מוצע בגרסה אחת – 2.4 ל', טורבו, 260 כ"ס, הנעה כפולה – ובשתי רמות גימור ועם שמונה או שבעה מקומות.
רמת 'לימיטד' (8 מק') כוללת תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "20, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים, מערכת שמע של הרמן קרדון, ריפוד עור ועוד.
רמת 'לקשרי' (7 מק') מוסיפה מערך מצלמות היקפי, אוורור מושבים מלפנים, ריפוד עור איכותי יותר ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק גבוהה באופן אבסולוטי, סבירה לרכב בסגמנט - 7 ק"מ לליטר במבחן, 11 ק"מ לליטר בשיוט.
-
סיכום
רכב פנאי גדול וממש נוח.