סובארו לבורג' 2018 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הלבורג' נחשפה במקור בסוף 2013 ושנתיים וחצי מאוחר יותר, באפריל 2016, הגיעה לישראל.
הרקע של הלבורג' מבולגן משהו - מדובר בדגם חדש לגמרי, הנשען על רצפה משלו ואשר מצויד ביחידות הנעה ייחודיות - לא מעט השקעה בשביל סטיישן משפחתית.
מקור השם לבורג לוקה מעט בערפול: (ל)גאסי, ר(בו)לושן, טו(ר)ינ(ג).
הקשר ללגאסי נובע מהעובדה
שבסובארו מתייחסים ללבורג' כאל מחליפת הלגאסי סטיישן (B4 אצלנו), אך למעט זאת ולמעט העובדה שהרצפה מורכבת (גם) ממכלולים של הלגאסי – אין הרבה קשר ל-B4.מעבר לעובדה שמכלולי הלבורג מגיעים בכלל מהאימפרזה, מידותיה של הלבורג דומות יותר לאלו המקובלות
בסגמנט המשפחתיות מאשר לאלו של ה-B4 - אך בכל זאת, הלבורג היא הגדולה שבמשפחתיות הסטיישן הקומפקטיות.הלבורג מונעת על ידי יחידת הנעה חדשה, המבוססת על מנוע 1.6 ל' טורבו עם 170 כ"ס, תיבה אוטומטית-רציפה (אין בכלל אפשרות לתיבה ידנית, גם בעולם) והנעה כפולה; בחו"ל ישנו גם מנוע 2.0 ל' טורבו עם 296 כ"ס.
-
עיצוב ונוכחות
למרות מרכב הסטיישן, ללבורג מראה קרבי למדי - כונס האוויר מלפנים וזוג המפלטים הגדולים מאחור עושים את שלהם.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים איננו מלהיב בעיצובו, אך הוא בנוי היטב ואינטואיטיבי לתפעול (למעט מחשב הדרך).
 
יחד עם זאת, מפרט האבזור נחות ביחס למשפחתיות מקבילות, ובוודאי לעומת שורת המחיר.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה של הלבורג היא יותר נעימה מספורטיבית, ואין מה לצפות כאן ל'אימפרזה טורבו' של שנות ה-90'.
 
לתיבה הרציפה אופי פעולה 'פלנטארי' רוב הזמן, אך בנהיגה ספורטיבית מתגלה אופייה הבסיסי של התיבה הרציפה, עם דחיפות כוח בלתי רצויות.
 
צריכת הדלק גבוהה יחסית.
-
נוחות והתנהגות
יחסית ליומרות הספורטיביות ולגודל הצמיגים, הלבורג נוחה - בעיקר בשל תחושת הריסון וה"מוצקות" מכיוון המתלים. יותר מפריעים הם רעשי הכביש והרוח.
 
היכולת הדינאמית של הלבורג גבוהה מאוד, אולם המנוע אינו מצליח להביא את הלבורג למגבלות האחיזה שלה.
-
תמורה למחיר
ללבורג תמחור בעייתי - מחירה גבוה ב-30% - שליש כמעט! - ביחס למשפחתיות מקבילות, בעלות איכויות טובות לא פחות (ואולי אף יותר) - וזה עוד לפני שמדברים על ההיעדר המוחלט של מערכות הבטיחות המתקדמות.
-
סיכום
לא במחיר הזה.