פורד גלאקסי 2015 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור הרביעי של פורד גלאקסי נחשף ב-2015, אחרי 9 שנות שירות - לא מעט זמן במונחי עולם הרכב המודרני.
כפי שניתן לראות בתמונות, גלאקסי 2015 דומה מאוד לדגם שקדם לו - למעט אי-אלו שינויי עיצוב מתבקשים.
העיצוב החיצוני בהחלט נעים לעין, אבל אחרי כל כך הרבה שנים מותר לצפות לעדכון קצת יותר מרחיק לכת.
למרות הדמיון הויזואלי, אין מדובר במתיחת פנים - אלא בדור חדש.
כמו בדור היוצא, הגלאקסי מתבסס על רצפת המונדיאו (שנחשפה ב-2013) - כלומר רצפה חדשה לחלוטין עבור הדגם, עם מתלה אחורי חדש, האמור להקנות כניסה קלה יותר לרכב הודות לרצפה נמוכה יותר, לצד מרווח פנים משופר בתא הנוסעים - כל זאת למרות שמידות המרכב לא שונות כלל.
גם קו המנועים ותיבות ההילוכים עודכן גם הוא, כולל התווספות יחידת טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר עם 160 כ"ס המוצעת עם מערכת בלימה רגנרטיבית.
זו מצטרפת ליחידת הטורבו בנזין המוכרת בנפח 2.0 ל' (203 או 240 כ"ס). לגומעי המרחקים יוצעו מנועי דיזל חסכוני בנפח 2.0 ליטר המגיע במנעד הספקים רחב הנע בין 120 ל-180 כ"ס, כאשר ישנה גרסה בעלת טורבו כפול עם 210 כ"ס.
היצע תיבות ההילוכים טרם פורסם באופן רשמי, אולם יש להניח כי תוצע תיבה רובוטית דו-מצמדית כבעבר לצד אופציה לבחירה בתיבה אוטומטית 6 היל' (או בתיבה ידנית, שכמו מנועי הדיזל - כנראה שלא תגיע אלינו).
במבחני הריסוק זכה הדגם לציונים גבוהים ביותר - אולם כמקובל במבחן הריסוק המודרני, הציון תלוי בהימצאות מערכות בטיחות אקטיביות במפרט - מידע שיימסר עם הגעת הדגם לישראל, בסוף שנת 2015.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
סיכום