פולקסווגן אפ! 2017 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
האפ! (!up, למעלה!) המסקרנת של הקונצרן יצאה לדרך בשוק המקומי בשנת 2013.
היא עושה זאת עם מרכב אחד, חמש דלתות בלבד (בחו"ל קיימת גם שלוש דלתות), מנוע אחד (75 כ"ס) עם שלושה צילינדרים ושתי תיבות הילוכים.
לאפ! יש אחיות תאומות מבית סקודה (סיטיגו) וסיאט (מי).
פולקסווגן שמרה על העיצוב של רכבי התצוגה, וגם המידות נותרו קטנות למדי. לאפ! אורך של 354 ס"מ, רוחב של 164 ס"מ, גובה של 149 ס"מ ובסיס גלגלים של 242 ס"מ.
בסיס הגלגלים הארוך (יחסית) מעניק מרווח טוב לארבעה נוסעים, וגם תא המטען מציג נתון נדיב ביחס למידות הכלליות (251 ליטר).
האפ! משווקת בישראל בגימור "!Move up", המהווה את מפרט-הביניים מבין רמות-הגימור הקיימות באירופה.
כל הגרסאות של האפ! מגיעות לארץ עם מערכת הגנה מפני תאונה במהירות נמוכה (בדומה ל-"City Safety" של וולוו), שתזהה סיכוי לתאונה באמצעות חיישני לייזר, ותבלום את הרכב מכל מהירות נמוכה יותר מ-30 קמ"ש.
בחו"ל מוצעת האפ! עם שני מנועים נוספים – 1.0 ליטר, 3 ציל' עם 60 כ"ס וגרסת גז טבעי לאותו מנוע שמספקת 68 כ"ס.
-
עיצוב ונוכחות
מדובר במכונית קטנה ואופנתית, כזו שמציגה עיצוב מגניב מחד, אך לא נופלת למקומות של עודף מאמץ או צעצוע מאידך.
 
גם הדלת האחורית הנאה מוסיפה לחן של העיצוב הכללי, ולדעתנו היא היפה מבין שלושת האחיות.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מעוצב בפשטות, אך שילוב הצבעים הבהיר מצליח ליצר רושם מהודר יחסית.
 
למרות זאת החומרים עצמם פשוטים למגע (עניין מקובל בקטגוריה) ורמת האבזור דלה למדי.
 
המרווח מלפנים ומאחור טוב בסך הכל (למעט מרווח ברכיים מאחור), אך מאחור יש מקום לשני נוסעים בלבד.
 
תא המטען גדול למדי ביחס לקטגוריה (251 ליטר), אך הוא צר ועמוק.
-
מנוע וביצועים
מנוע הליטר של האפ! (75 כ"ס) מציג כושר נשימה טוב וצליל נעים (כמעט ספורטיבי) בסל"ד גבוה.
 
כדי למצות את הפוטנציאל יש לעלות בסל"ד, אבל גם בסל"ד נמוך הוא מספק משיכה ראויה.
 
בנוסף רמת הרעידות נמוכה ביחס לקטגוריה וצריכת הדלק נמוכה למדי גם היא.
 
התיבה הרובוטית איטית בפעולתה וחובטת קלות בעברות תחת עומס.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה - הנסיעה איננה קופצנית מדי, ולמתלים תחושה בוגרת וסופגת.
 
בתוך העיר היא קשיחה יותר, אך לא באופן מציק.
 
שיוט ב-100 קמ"ש יעשה בנינוחות, אך רעשי רוח הופכים לבולטים במהירות הזו.
-
תמורה למחיר
מצד אחד האפ! היא אחת מהמכוניות היקרות בקטגוריה ומצד שני היא פחות מאובזרת מרוב המתחרות.
 
התמורה למחיר מגיעה בדמות מנוע מוצלח, עיצוב מסוגנן והסמל בחזית.
-
סיכום
קטנה ומעוצבת עם הסמל הנכון, אבל יקרה.