פולקסווגן טאיגו 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
באוגוסט 2024 החל שיווקו של דגם הפנאי הקטן פולקסווגן טאיגו בישראל.
מדובר בדגם שהחל דרכו בשווקי דרום אמריקה בשנת 2020 בשם ניווס (Nivus), וב-2021 החל שיווקו באירופה תחת השם 'טאיגו'.
דגם זה מבוסס על הרצפה MQB-A0 אותה הוא חולק עם דגם הפנאי המוכר T-קרוס. בסיס הגלגלים זהה אף הוא, 255.4 ס"מ, אך אורכו של הטאיגו גדול משמעותית מזה של T-קרוס – 427 ס"מ מול 413 ס"מ – ואילו הגובה נמוך: 152 ס"מ מול 157 ס"מ. הרוחב, 176 ס"מ, זהה, ונפח תא המטען קרוב מאוד: 440 ליטרים, 15 ליטרים פחות מאשר ב-T-קרוס.
טאיגו מוצע עם שני מנועי טורבו-בנזין מוכרים: מנוע 1.0 ליטר 3 צילינדרים המייצר 115 כ"ס ו-20.4 קג"מ, ומנוע 1.5 ליטר 4 צילינדרים המייצר 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ. שניהם משודכים לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים ולהנעה קדמית.
-
עיצוב ונוכחות
טאיגו נאה ונעים לעין, עיצובו סולידי, והעובדה שהוא ארוך מ-T-קרוס אך נמוך ממנו מקנה לו פרופורציות יותר דינמיות, גם הופעה קצת יותר אלגנטית. וכשם שהוא נראה כמו T-קרוס אך דינמי יותר, כך הוא נראה כמו פולו מוגבהת, עמה הוא חולק קווי דופן.
-
תא נוסעים ומטען
גם סביבת הנהג מאופיינת במבנה ובעיצוב מוכרים של דגמי פולקסווגן אחרים. וזה טוב, בגלל שהאיכות הכוללת ראויה והנדסת האנוש טובה.
עם זאת, טאיגו נמצא בצד המוזל ביחס ל-T-רוק, ובהתאם הפלסטיק אינו רך. עם זאת, התוצאה הכוללת נאה והגוונים נעימים, גם בזכות ריפוד המושבים שמשולב בו דמוי-עור.
ככל שמדובר בתפעול, טאיגו נוח ומוצלח ביחס למקובל כיום. במרכז צג המולטימדיה המוכר ("8) מדגמים קטנים אחרים של המותג, הוא נוח לתפעול ויש בו הרבה לחצני מגע לקיצור דרך.
תנוחת הנהיגה מעט נמוכה ביחס למה למקובל מרכב פנאי. המושב עצמו נוח, והראות לאחור מוגבלת אבל לא באופן דרסטי.
תנוחת הישיבה מאחור נמוכה יותר, עם תמיכה טובה פחות לירכיים. מרווח הברכיים סביר וכך גם מרווח הראש. מנהרת הינע גדולה מאוד במרכז תפריע לנוסע השלישי.
תא המטען נדיב ושימושי, ומציג ממדים האופייניים לרכב בקטגוריה גדולה יותר.
-
מנוע וביצועים
בגרסת 1.0 ליטר טורבו שנבחנה (115 כ"ס), למרות נפח המנוע הקטן, למרות הנתונים שאינם מרשימים, זהו מנוע יעיל בהחלט, המאפשר צבירה ראויה של מהירות ביום יום. תחת עומס הביצועים עדיין מספקים, גם בעקיפות קשות. בשיוט או בהאצות מתונות פעולת המנוע נעימה ושקטה למדי.
התיבה עצמה יעילה, אך היא אינה מהירה במיוחד בעומס ופעולתה אינה חלקה במצבי זחילה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה על פגמים קטנים ועל שיבושים בינוניים, אך מפגעים גדולים ופסי האטה נספגים פחות טוב. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה יותר, ואיכות הנסיעה הכוללת נאה; רעשי הכביש מוחשיים אך לא מוגזמים.
בנסיעת שבילים טאיגו אינו מפגין חוסן מבני כנדרש בתוואי כזה.
היכולת הדינמית מרשימה. הרכב יכול לצלוח פניות בקצב מהיר, משמר על קו פנייה נכון גם בזכות רמת אחיזה נכבדה. ההיגוי מדויק למדי, והרכב מגיב היטב לשינויי כיוון.
לבלמים פעולה נכונה ומדויקת, גם אם עוצמתם אינה חזקה במיוחד.
-
תמורה למחיר
טאיגו גובה פרמיה לא גבוהה ביחס ל-T-קרוס, למרות שהוא מביא עמו הופעה אופנתית ומושכת יותר. בהשוואה לדגמי פנאי קטנים אחרים הוא בצד היקר יותר של הקטגוריה – אך מחירו אינו שונה משמעותית ממתחרים כמו טויוטה יאריס קרוס או פיג'ו 2008 ברמת האבזור הגבוהה. התמורה סבירה.
-
גרסאות ורמות גימור
פולקסווגן טאיגו מוצע ברמת אבזור אחת המכונה 'סטייל', ובמפרט: תאורת לד מטריקס, חישוקי "17, גג זכוכית, מפתח חכם, בקרת-אקלים דו-אזורית, מולטימדיה עם צג "8, ממשקי קישור לסלולרי ומחוונים מוקרנים.
-
בטיחות
פולקסווגן טאיגו נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP בשנת 2022 וזכה לדירוג המרבי של 5 כוכבים, עם ציון של 94% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 71% בהגנת הולכי רגל ו-70% על פעולת מערכות בטיחות.
במפרט התקני בישראל מוצעות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור אקטיבי של שטחים מתים ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק ביום המבחן שנערך במסלול מאתגר הייתה 12.9 ק"מ/ל' ובשיוט בין-עירוני ממש טובה: 16-17 ק"מ/ל'.
-
מה חדש בפולקסווגן טאיגו 2025
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
-
סיכום
רכב פנאי סולידי, המבצע היטב את רוב מטלות הנסיעה והנהיגה.