פולקסווגן פולו 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
באמצע 2017 הציגה פולקסווגן דור שישי, חדש לחלוטין, לסופרמיני הפופולארית שלה (בעיקר באירופה): פולקסווגן פולו. באפריל 2021 הוצגה מתיחת הפנים של הדגם שעיקרה שינויים קוסמטיים ותוספות אבזור שונות.
השינוי העיקרי לעומת הדגם הקודם - מעבר לשימוש ברצפה חדשה - מתבטא בממדים; אלו גדולים משמעותית ביחס לדור הקודם, וכמעט זהים לאלו של גולף דור שישי (2009-2012).
פולו מוצעת בעולם עם מגוון יחידות הנעה (כולל כאלה המונעת ע"י גז טבעי), אולם בישראל כולל המבחר המצומצם מנוע טורבו-בנזין אחד בלבד - 1.0 ליטר, 3 ציל' - המוצע עם שתי רמות הספק (95-110 כ"ס). לשתי הגרסאות תיבה רובוטית דו-מצמדית.
פולו מוצעת בישראל מיוני 2018, שיווק מתיחת הפנים החל באוקטובר 2021.
-
עיצוב ונוכחות
לפולו הופעה שמרנית, סולידית ומאופקת שלאחר מתיחת הפנים מתקרבת יותר מתמיד במופע שלה לזה של גולף המשפחתית.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג שומרת על הקו הסולידי, אך תוספות כמו מערכת מולטימדיה משודרגת ולוח מחוונים דיגיטלי נאה (מסך 8 אינץ' לכל אחד), תאורת אווירה מינימליסטית ולוח פקדים חדש למערך המיזוג מקנים לה תחושה מודרנית כנדרש. נציין כי הנדסת האנוש פחות טובה מבעבר. איכות החומרים וההרכבה טובות מאוד ביחס לסגמנט.
המרחב מלפנים טוב, מושב הנהג מוצלח למדי ותנוחת הנהיגה גבוה יחסית.
הכניסה לשורה השניה נוחה והמרחב שם טוב לסגמנט אולם הדיפונים פחות מושקעים שם.
תא המטען גדול לסגמנט (351 ל') ובעל מבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.0 ל' (110 כ"ס) מפתיע בביצועים טובים מאוד ביחס לנתונים, ובכלל. מדובר במכונית זריזה למדי כמעט בכל מצב. תיבת ההילוכים פועלת בצורה חלקה לרוב, אך עדין מורגשת מדי במהירויות נמוכות.
גרסת ה-GTI עם מנוע ה-2.0 ל' (207 כ"ס, 6.5 ש') כבר מציגה ביצועים טובים ממש ומוסיפה צליל חביב וספורטיבי אך בסך הכל מדובר ביחידה שמשדרת יותר יעילות מאשר אופי.
-
נוחות והתנהגות
בגרסאות ה"רגילות" כיול מתלים הנוטה לצד הנוקשה אך הוא מאוזן מספיק כדי לספוג כמעט תמיד חלק משמעותי מפגעי האספלט ובסך הכל נוחות הנסיעה טובה למדי.
גרסת ה-GTI כבר נוקשה ממש ואינה נעימה במיוחד בנסיעה יום-יומית.
התנהגות הכביש נוטה לצד הבטוח והלא מרגש – ועל אף שהיכולת גבוהה יותר בגרסת ה-GTI, ניתן לסכם את ההתנהגות באותו האופן גם עבורה.
-
תמורה למחיר
פולו היא אחת ממכוניות הסופרמיני הטובות בסגמנט: מדובר במכונית בוגרת, שלמה ואיכותית. עם זאת, מחירה גבוה ובגרסת ה-110 כ"ס קרוב מאוד לזה של הגולף.
-
גרסאות ורמות גימור
פולקסווגן פולו 2022 מוצעת בישראל בשלוש גרסאות. לשתיים הראשונות מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.0 ל' המפיק 95 כ"ס או 110 כ"ס, בהתאם לגרסה. בראש ההיצע ישנה גרסת ה-GTI הספורטיבית בעלת מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל' המפיק 207 כ"ס וביצועים מצוינים: 6.5 שניות בלבד ל-100 קמ"ש.
רמת הגימור 'סטייל' (95 כ"ס) רשימת אבזור הכוללת חישוקים קלים בגודל 15 אינץ', תאורת לד, לוח מחוונים מוקרן, מסך מולטימדיה 8 אינץ', בקרת אקלים מפוצלת ועוד. 'סטייל פלוס' (110 כ"ס) מוסיפה חישוקי 16 אינץ', גג זכוכית, כניסה והנעה ללא מפתח ועוד.
ה-GTI מציגה הופעה שונה וספורטיבית יותר, חישוקי 17 אינץ' ועוד.
-
בטיחות
פולקסווגן פולו 2024 נבדקה ביורו NCAP בשנת 2017 – מבחן פחות מחמיר מהיום – וקיבלה דירוג של חמישה כוכבי בטיחות.
היצע מערכות הבטיחות כולל בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, תאורת מטריקס-לד ועוד.
-
צריכת דלק
לגרסת ה-1.0 ל' (110 כ"ס) צריכת דלק טובה עם 14 ק"מ לליטר בממוצע במבחן מאומץ וכ-17 ק"מ לליטר בשיוט.
גרסת ה-GTI חסכונית פחות אך ביחס לביצועים הנתונים טובים: 10.4 ק"מ לליטר במבחן וכ-15 ק"מ לליטר בשיוט.
-
סיכום
עושה כמעט הכל טוב, עולה בהתאם.