פולקסווגן פולו 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
לקראת 2022 החל השיווק של פולקסווגן פולו, לאחר שעברה מתיחת פנים. לפולו המחודשת חלק קדמי ואחורי שעיצובם דומה לזה של הגולף, ובולטים בהם יחידות תאורת לד חדשות. בתא הנוסעים עודכנה סביבת הנהג ובכל הגרסאות מוצעים כעת מחוונים מוקרנים.
פולקסווגן פולו מוצעת בישראל עם מנוע טורבו-בנזין 1.0 ליטר בגרסאות 95 כ"ס ו-110 כ"ס. את שתיהן משרתת תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים וההנעה קדמית.
בחודש יולי 2022 החל שיווק גרסת ה-GTI הספורטיבית, העושה שימוש במנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל' המייצר 207 כ"ס. גם כאן התיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים וההנעה קדמית.
פולו GTI נמוכה ב-1.5 ס"מ לעומת הגרסאות הרגילות, וזוכה לכיול ספורטיבי יותר.
-
עיצוב ונוכחות
נראה כי שינויי העיצוב בולטים יותר ממה שניתן להעריך לפי הצילומים, והפולו החדשה נראית ממש כמו גולף - וזה בעיקר מעניק לה נקודות זכות.
-
תא נוסעים ומטען
מסך המולטימדיה העדכני ולוח המחוונים המוקרן מוסיפים הרבה, ותאורת אווירה מינימליסטית משלימה אווירה נעימה. החומרים טובים מאוד, וההרכבה מצוינת.
לחובתה של פולו נרשמה הנדסת האנוש שהוקרבה לטובת הקידמה. לוח המחוונים עמוס במידע ונדרש ידע לתפעול - וכך גם המולטימדיה. גג השמש קטן למדי ובעל כיסוי רשת דק שלא מסנן מספיק את קרני השמש.
המרחב מלפנים טוב מאוד ומושב הנהג מספק.
הכניסה לשורה השנייה נוחה והמרחב שם טוב ביחס לדגמים אחרים בקטגוריה, אך ברכב במחיר כזה היינו מצפים לפתחי מיזוג ומשענת יד במרכז.
תא המטען בעל נפח גדול יחסית (351 ל'), והמבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
בגרסת 110 כ"ס שנבחנה הפולו הייתה ונותרה מכונית זריזה באופן מפתיע, והיא צוברת מהירות בקצב שלעיתים אינו תואם את נתון ההספק הצנוע. תיבת ההילוכים כוילה לפעולה חלקה על חשבון תגובה מהירה, אבל היא עדיין פחות רהוטה במהירויות נמוכות, כמו בפקקים או חניות. גם מערכת הדימום/התנעה פעלתנית ולא חלקה.
גרסת ה-GTI עם מנוע ה-2.0 ל' (207 כ"ס, 6.5 ש') כבר מציגה ביצועים טובים ממש ומוסיפה צליל חביב וספורטיבי, אך בסך הכל מדובר ביחידה שמשדרת יותר יעילות מאשר אופי.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה כמעט תמיד. הכיול נוטה לצד הנוקשה אך מאוזן מספיק, ומבחינת סינון רעשים ורעידות הפולו מציעה איכות נסיעה ברמה גבוהה ביחס למקובל בסגמנט.
גרסת ה-GTI כבר נוקשה ממש ואינה נעימה במיוחד בנסיעה יום-יומית.
התנהגות הכביש נוטה לצד הבטוח והלא מרגש – ועל אף שהיכולת גבוהה יותר בגרסת ה-GTI, ניתן לסכם את ההתנהגות באותו האופן גם עבורה.
-
תמורה למחיר
הפולו נבחנה על ידינו בגרסה 110 כ"ס וברמת הגימור הבכירה, ומחירה קרוב מתמיד לזה של הגולף - אולי קרוב
מדי. כך שהיינו ממליצים לבדוק את גרסת ה-95 כ"ס,, שמעניקה תמורה טובה יותר.
תג המחיר של ה-GTI כבר ממש גבוה - אבל כיום היא סופרמיני חמה יחידה במינה בהיצע בארץ, לאחר שהופסק היבוא של יונדאי i20N ופורד פיאסטה ST.
-
גרסאות ורמות גימור
גרסת 95 כ"ס מוצעת ברמת גימור 'סטייל' וזו כוללת חישוקי "15, תאורת לד, מולטימדיה עם צג "8 ומצלמה, בקרת אקלים מפוצלת, טעינה אלחוטית וחניה אוטומטית. גרסת ה-115 כ"ס מוצעת ברמת הגימור 'סטייל פלוס' וכוללת בנוסף חישוקי "16, גג זכוכית ומפתח חכם.
במפרט האבזור של גרסת GTI, בנוסף, מושבי ספורט וגלגל הגה בעיצוב תואם, חישוקי "17 ועיצוב חיצוני אגרסיבי יותר.
-
בטיחות
פולקסווגן פולו 2022 נבדקה ביורו NCAP בשנת 2017 – מבחן פחות מחמיר מהיום – וקיבלה דירוג של חמישה כוכבי בטיחות.
מפרט הבטיחות בכל הגרסאות כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב וניטור שטחים מתים.
-
צריכת דלק
הצריכה הממוצעת במבחן לגרסת ה-110 כ"ס עמדה על 14 ק"מ לליטר.
בגרסת GTI ביום מבחן מאומץ ומהיר נרשמו 10.4 ק"מ/ל' סבירים. בשיוט אפשר להגיע גם ל־15 ק"מ לליטר.
-
מה חדש בפולקסווגן פולו 2024
בשנת 2024 שווקה פולקסווגן פולו רק בגרסת GTI הספורטיבית, ובסוף השנה הופסק השיווק כליל.
-
סיכום
העדכון האחרון קירב את הפולו יותר מתמיד לגולף - בעיצוב, וגם באיכות. זו סופרמיני משובחת, והיא מתומחרת בהתאם.